plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۷۶۹۹
در نطق پیش از دستور مجلس

قالیباف: شیوع پیک پنجم کرونا سختی‌های فراوانی برای مردم به وجود آورد

بحران برق با برخی اقدامات فوری در کوتاه مدت مدیریت شد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته‌های اخیر شیوع پیک پنجم کرونا به خصوص در جنوب و جنوب شرق کشور علاوه بر زحمات مضاعفی که بر دوش کادر درمان گذاشت، سختی‌های فراوانی برای مردم به وجود آورد؛ رواج سویه‌های جدید این ویروس و افزایش قدرت انتقال و تشدید عوارض آن، لزوم تسریع در واکسیناسیون را بیش از گذشته مطرح ساخته است.
قالیباف: شیوع پیک پنجم کرونا سختی‌های فراوانی برای مردم به وجود آورد
به گزارش ایصال نیوز از خانۀ ملت، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، 27 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود، فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام را به مردم عزیز ایران و عموم شیعیان و محبین آن حضرت تسلیت گفت و افزود: در دو هفتۀ گذشته و با تعطیلی جلسات صحن علنی که عموم نمایندگان محترم به پیگیری مشکلات مردم شریف ایران در حوزه های انتخابیه  مبادرت می‌ورزیدند، اقدامات مهمی در مجلس  برای حل مشکلات مردم  صورت گرفت که گزارش کوتاهی از این اقدامات را به اطلاع مردم عزیز می‌رسانم؛ قطعی‌های مکرر و بدون برنامۀ برق در هفته های گذشته علاوه بر آنکه جریان زندگی مردم را  دچار اختلال جدی کرد، باعث شد بسیاری از کسب و کارها نیز در تمام سطوح  با مشکلات جدی و بعضاً  ضرر و زیان های هنگفت مواجه شوند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با محوریت کمیسیون انرژی موضوع خاموشی‌ها را پیگیری کرد و به واسطۀ برخی اقدامات فوری و البته اهتمام مسئولان اجرایی در این زمینه مشکل خاموشی‌ها تا حدی در کوتاه مدت کاهش داشته است. ضمن تشکر از اقدامات اثربخش اعضای محترم کمیسیون انرژی و همچنین تلاش‌های اعضای محترم کمیسیون‌های امنیت ملی و  صنایعُ و معادن  تاکید می‌کنم که نظارت بر استمرار این فعالیت‌ها  تا آخرین روز فعالیت دولت مستقر ضروری و خواستۀ به حق مردم است. 

راضی شدن به تسکین مقطعی مشکل برق خلاف دوراندیشی است

قالیباف یادآور شد: در این خصوص  لازم به ذکر است که هر چند بحران برق با برخی اقدامات فوری در کوتاه مدت مدیریت شده است ولی این راضی شدن به تسکین مقطعی خلاف دوراندیشی است و باید به طور ویژه  برای حل ریشه‌ای مشکل کمبود عرضۀ برق به خصوص  بحث رانت‌خواری و دلالی انرژی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگر بحث مدیریت کرونا و به خصوص برنامه‌ریزی دقیق و شفاف برای واکسیناسیون گروه‌های سنی  و شغلی مختلف است؛ در هفته‌های اخیر  شیوع پیک پنجم کرونا به خصوص در جنوب و جنوب شرق کشور علاوه بر زحمات مضاعفی که بر دوش کادر درمان گذاشت، سختی‌های فراوانی  برای مردم به وجود آورد؛ رواج سویه‌های جدید این ویروس  و افزایش قدرت انتقال  و تشدید عوارض آن، لزوم تسریع در واکسیناسیون را بیش از گذشته  مطرح ساخته است.

وی ادامه داد: اعضای محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدامات مهمی برای ایفای وظیفۀ نظارتی مجلس در مدیریت موج جدید شیوع کرونا و همچنین پیگیری روند تولید، توزیع و تزریق واکسن‌های داخلی به عمل آورده‌اند و پیش از این نیز با محوریت کمیسیون بهداشت و اهتمام مسئولان اجرایی اقدامات موثری برای بازگرداندن نظم و آرامش به مراکز تزریق واکسن   انجام شده است تا از کرامت مردم عزیز ایران حفاظت و حراست شود.

قالیباف یادآور شد: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد بهبود وضعیت واکسیناسیون  به خصوص افزایش نظم مراکز تزریق واکسن  بوده‌ایم و امیدواریم  این وضعیت تدوام  و بهبود یابد و در این خصوص لازم به ذکر است که مسئولان اجرایی در هر سطحی  باید به طور شفاف دربارۀ روند واردات تولید و تزریق واکسن آمار و اطلاعات دقیق به مردم ارائه کنند و از بیان هر گونه  اخبار و آمار غیر قطعی و یا اطلاعاتی  بر آمده از حدس‌های غیر دقیق بپرهیزند تا مردم به اشتباه نیفتند.  

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: بحران کمبود آب خوزستان و گلایه‌ها و شکایت‌های به حق مردم شریف آن استان، موضوع مهم دیگری بود که برای رسیدگی به آن رئیس محترم کمیسیون انرژی ماموریت یافتند با نظارت میدانی از نزدیک ابعاد مسأله را   بررسی کرده و موضوع را پیگیری کنند؛ با همت نمایندگان محترم استان خوزستان  و اعضای محترم کمیسیون انرژی؛ موضوعاتی مثل افزایش ظرفیت خروجی سد کرخه و دز، تامین آب پایین دست در دشت آزادگان، مشکلات دامداران و کشاورزان، تامین مالی فوری فعالیت‌های مرتبط با تامین آب شرب و  آب مورد نیاز برای دام و همچنین  پرداخت خسارت‌های کشاورزان که  پیش از این مورد تصویب قرار گرفته بود به عنوان مهم‌ترین اقدامات نظارتی مجلس مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته که  با همراهی و جدیت مدیران اجرایی کشور و استان منجر به نتایج موثری  در کمتر شدن مشکلات مردم شد.  

وی گفت: امیدواریم  با ادامۀ اقدامات  مشکل مردم  به طور کامل رفع شود. همچنین لازم به ذکر است که پیگیری‌ فوری رئیس محترم دستگاه قضا برای حل مشکلات آب در استان خوزستان و رفع دغدغه‌های مردم از اقدامات مثبت و ارزشمند روزهای اخیر بود که نقش قابل توجهی در افزایش هماهنگی‌ها و بسیج ظرفیت‌های هر سه قوه برای حل مشکلات مردم داشت. 

قالیباف افزود: فعالیت مهم دیگری که  در روزهای اخیر در مجلس بی وقفه و به طور منظم در حال پیگیری است، موضوع حساس  و تاثیرگذار تدوین برنامۀ هفتم توسعه است که با حضور نمایندگان محترم، اساتید محترم دانشگاه  و جمع کثیری از  متخصصان و مسئولان در حال برگزاری است. هدف مجلس یازدهم آن است که  برنامۀ هفتم توسعه، برنامه‌ای دقیق، عملیاتی   قابل ارزیابی باشد و  با تلاش‌های صورت گرفته ان شاء الله  برنامۀ هفتم، برنامه ای متفاوت از  برنامه‌های قبلی خواهد بود  و نقش موثری  در هدایت مجموعۀ دستگاه‌های نظارتی، سیاستگذار و اجرایی برای توسعۀ همه جانبه و پایدار ایران عزیز خواهد داشت. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدامات مهم دیگری همچون بررسی لایحۀ مهم و ضروری رتبه بندی معلمان، پیگیری روند توزیع نهاده های دامی دپو شده،  نظارت میدانی از استان‌ها، بررسی موانع  و ایرادات قانون حمایت از معلولان، بررسی وضعیت اجرای سامانۀ املاک و اسکان و سایر اقدامات و فعالیت های انجام شده  توسط نمایندگان محترم در دو هفته اخیر بوده است.

وی یادآور شد: در پایان ضروری می‌دانم  بر موضوع مهم  لزوم پیگیری وظایف دولت مستقر تا آخرین روز استقرار تاکید کنم و انتظار می‌رود دولت محترم و مسئولان اجرایی در تمامی سطوح وظایف خود را تا روز آخر با حداکثر توان و اهتمام   به انجام رسانند و با تمام ظرفیت‌های خودمقدمات انتقال مسئولیت به دولت جدید رابا مسئولیت‌پذیری کامل بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما