plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۱۷۶۹۲

پیشنهاد پوتین به بایدن در مورد افغانستان

روزنامه روسی "کامرسانت" به نقل از منابع آگاه نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ژنو پیشنهاد کرد دو کشور اقدامات خود را در مساله افغانستان با یکدیگر هماهنگ کنند.
پیشنهاد پوتین به بایدن در مورد افغانستان
به گزارش ایصال نیوز، روزنامه کامرسانت دیروز شنبه در مقاله‌ای به نقل از منابع آگاه و بدون اشاره به نام و سمت آنها نوشت: رئیس جمهوری روسیه در اجلاس ژنو به همتای آمریکایی خود پیشنهاد کرد که از پایگاههای نظامی روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان برای کنترل اوضاع افغانستان استفاده شود.

این منبع افزود: هدف این پیشنهاد روسیه، تبادل اطلاعات تجسسی و استفاده از پهپادهای مستقر در پایگاه های روسیه در آسیای مرکزی برای جمع آوری اطلاعات بود.

یکی از منابع به رسانه روسی گفت که به احتمال زیاد اگر آمریکا اهداف دیگری را دنبال نمی‌کرد، این پیشنهاد پوتین را می‌پذیرفت اما هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

کامرسانت نوشت: زلمای خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان نیز از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده و کاخ کرملین نیز هنوز پاسخ نداده است.

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با حملات گروه «طالبان» به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع این کشور را ناامن‌تر کرده است.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسیه، آمریکا تاکنون ۹۵ درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و به همین دلیل گروه طالبان فعالتر شده و مناطق جدید در این کشور را به تصرف در آورده است.

دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روز ۱۶ ماه ژوئن در ژنو برگزار شد و از نتایج اصلی این دیدار توافق دو طرف برای بازگشت سفیران روسیه و آمریکا به محل کار خود در پایتخت های دو کشور است.

این نخستین دیدار سران روسیه و آمریکا پس از روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا بود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما