plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۱۷۶۷۲

بارندگی و سیل در اروپا؛ 81 نفر در آلمان جان باختند

مقامات آلمان به دنبال چند روز بارش شدید باران، وضعیت اضطراری اعلام کرده اند. بخش های زیادی از غرب و مرکز آلمان و همچنین کشورهای هلند، بلژیک و فرانسه از چند روز پیش گرفتار خسارت سنگین ناشی از بارش های شدید و سیلاب شدند.
بارندگی و سیل در اروپا؛ 81 نفر در آلمان جان باختند
به گزارش ایصال نیوز، براساس گزارش پلیس و اورژانس آلمان، تا عصر پنجشنبه دست‌کم ۴۲ نفر در اثر جاری شدن سیل در غرب آلمان جان خود را از دست داده‌اند. پلیس محلی گفت که در شهر اویسکیرشن سیل ۱۵ کشته برجای گذاشته است که همه اجساد هنوز پیدا نشده است.

در بلژیک نیز دستکم چهار نفر جان خود را از دست دادند. به گفته مقامات محلی دهها نفر نیز پس از جاری شدن سیل مفقود شده اند. پلیس در شهر کوبلنتس روز پنجشنبه اعلام کرد که چهار نفر از قربانیان در ناحیه اهرویلر جان باخته اند.

بنا به اعلام پلیس حدود ۵۰ نفر نیز بر روی سقف خانه هایشان در انتظار امدادگران به سر می برند. این در حالی است که شش واحد مسکونی در روستای شولد در ناحیه اهرویلر به دنبال جاری شدن سیل فرو ریخت. پلیس گفته است که گزارش های زیادی از مفقود شدن شهروندان در این منطقه دریافت کرده است.

یکی از قربانیان سیل در غرب آلمان یک مامور آتش نشانی است که در جریان عملیات امداد و نجات جان خود را از دست داد.

مقامات محلی به دنبال چند روز بارش شدید باران وضعیت اضطراری اعلام کرده اند. بخش های زیادی از غرب و مرکز آلمان و همچنین کشورهای هلند، بلژیک و فرانسه از چند روز پیش با بارش ها شدید روبرو هستند.

به گفته مقامات بلژیک یک نفر بر اثر جاری شدن سیل غرق شده و دستکم یک نفر دیگر نیز ناپدید شده است. میزان بارش باران در برخی از شهرهای بلژیک بی سابقه گزارش شده است.

مسئولان محلی در شهر فالکن‌ بورخ در نزدیکی مرز با آلمان و بلژیک مجبور به تخلیه شبانه یک مرکز درمانی به دلیل جاری شدن سیل شدند.

به گزارش رسانه های هلند خیابان اصلی این شهر توریستی به دنبال جاری شدن سیل به رودخانه تبدیل شده است.

گفتنی است، بر اساس جدیدترین گزارش ، به نقل از اسکای نیوز، آمار تلفات سیل آلمان تا بامداد جمعه به 81 نفر رسید.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما