plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۷۶۷۱

اتحادیه عرب: انصراف الحریری از تشکیل کابینه تبعات خطرناکی برای لبنان دارد

دبیرکل اتحادیه عرب اقدام سعد الحریری در انصراف از تشکیل کابینه جدید لبنان را خطرناک خواند و درباره تبعات آن برای وضعیت آینده لبنان هشدار داد. با انصراف سعد حریری اعتراضات مردم لبنان به وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی بالا گرفت.
اتحادیه عرب: انصراف الحریری از تشکیل کابینه تبعات خطرناکی برای لبنان دارد
به گزارش ایصال نیوز، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در اظهارات رسانه‌ای در حاشیه نشست شورای امنیت درباره لیبی ضمن ابراز ناامیدی از بهبودی اوضاع لبنان پس از انصراف سعد الحریری از تشکیل کابینه تأکید کرد که تبعات و پیامدهای این اقدام الحریری برای آینده لبنان خطرناک است.

به گزارش المنار، وی در ادامه متعهد به حمایت اتحادیه عرب از لبنان شد و از جامعه جهانی خواست تا در این شرایط حساس به مردم لبنان کمک کند.

دبیرکل اتحادیه عرب عنوان کرد که همه سیاستمداران لبنانی مسئول کشیده شدن وضعیت کنونی این کشور هستند؛ وضعیتی که مردم مقاوم لبنان شایسته آن نیستند.

سعد الحریری مأمور تشکیل دولت لبنان دیروز پنجشنبه پس از دیدار با میشل عون رئیس‌جمهور این کشور انصراف خود از تشکیل کابینه را اعلام کرد.

 سعد حریری ضمن اعلام انصراف از تشکیل کابینه گفت که «نمی توانیم با رئیس جمهور میشل عون بر سر تشکیل کابینه به توافق برسیم، بنابراین انصراف خود از تشکیل دولت را اعلام می‌کنم».

منابع لبنانی می‌گویند که به دنبال انصراف الحریری از تشکیل کابینه جدید، قیمت هر دلار آمریکا به 22 هزار لیر لبنان افزایش پیدا کرده است.

* اعتراضات لبنانی ها
مردم لبنان دیشب پس از انصراف سعد الحریری از تشکیل کابینه جدید و افزایش قیمت واحد پولی این کشور، دست به تظاهرات زدند. رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که اعتراضات پنجشنبه‎ شب لبنانی‌ها به صورت پراکنده و بیشتر در مناطق مختلف شهرهای طرابلس و بیروت صورت گرفت.

شبکه المیادین گزارش داد که عده‌ای از معترضان به سمت مراکز پلیس در بیروت حمله‌ور شدند و نیروهای امنیتی مجبور به تیراندازی و بازداشت تعدادی از آنها شدند.

*بیانیه میشل عون
به دنبال انصراف سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان از تشکیل دولت، کاخ بعبدا با صدور بیانیه ای تاکید کرد که حریری برای بحث و مناقشه درباره هرگونه تغییر و تعدیل آمادگی نداشت.

 طبق این بیانیه، "رییس جمهور در سریعترین زمان ممکن، تاریخی برای رایزنی های پارلمانی لازم تعیین خواهد کرد".

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما