plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۱۷۶۶۹
مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

پایان هیجان‌انگیز دربی پایتخت با برتری استقلال

پرسپولیس 0(3)- استقلال 0(4)
پرسپولیس دو ضربه پنالتی را توسط دو بازیکن تعویضی از دست داد تا استقلال همراه با گل گهر و فولاد به مرحله نیمه نهایی جام حذفی برسد. پنجشنبه حسینی دروازه بان استقلال و فروزان دروازه بان فولاد خوش درخشیدند.
پایان هیجان‌انگیز دربی پایتخت با برتری استقلال
به گزارش ایصال نیوز، عصر روز پنجشنبه و در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، در ورزشگاه بدون تماشاگر بخاطر شرایط کرونایی، با داوری علیرضا فغانی، دو تیم آبی و قرمز پایتخت دربی 96 را در حالی برگزار کردند که در دو نیمه تقریبا بازی کسل کننده ای را به نمایش گذاشتند و بازی در وقت های اضافه هم هیچ گلی در بر نداشت.

پرسپولیس در فاصله سه هفته به پایان فصل جاری لیگ برتر صدرنشین است و می‌خواهد پنجمین قهرمانی پیاپی را کسب کند، اما آنها چشم به قهرمانی در جام حذفی هم داشتند و تلاش می‌کردند تا امروز که در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها مقابل استقلال قرار گرفتند، مثل دربی گذشته به برتری برسند و یک قدم به کسب جام نزدیک شوند.

اما در آن سوی میدان آبی‌پوشان نیز که بخاطر از دست رفتن شانس قهرمانی در لیگ چشم امیدشان به حذفی بود، با نمایش بهتر در طول مسابقه و در نهایت برتری 4 بر 3 در ضربات پنالتی، توانستند انتقام باخت اخیرشان را بگیرند و به جمع چهار تیم نهایی جام حذفی راه پیدا کنند.

* ضربات پنالتی
پرسپولیس 0 - استقلال 1 : پنالتی اول استقلال را وریا غفوری به سمت راست و خلاف جهت لک زد تا توپ تبدیل به گل شود.
پرسپولیس 1 - استقلال 1 : مهدی ترابی کنج دروازه استقلال را نشانه رفت تا توپ دور از دستان حسینی تبدیل به گل شود.
پرسپولیس 1 - استقلال 2 : درحالی که حامد لک در مرکز دروازه ایستاده بود، فرشید اسماعیلی با شوت محکم توپ را به سمت چپ زد.
پرسپولیس 2 - استقلال 2 : شوت کنعانی‌زادگان به سمت راست و خلاف جهت سید حسین حسینی تبدیل به گل شد.
پرسپولیس 2 - استقلال 3 : در حالی که حامد لک جهت توپ را درست تشخیص داده بود، ضربه بابک مرادی با کم‌ترین اختلاف زیردستان دروازه‌بان پرسپولیس عبور کرد و وارد دروازه شد.
پرسپولیس 3 - استقلال 3 : سعید آقایی با عبور دادن توپ از زیر دستان حسینی موفق به گلزنی شد.
پرسپولیس 3 - استقلال 4 : ارسلان مطهری به زیبایی پنالتی چهارم استقلال را با شوت به زیر طاق دروازه تبدیل به گل کرد.
پرسپولیس 3 - استقلال 4 : شوت محکم و عجیب عیسی آل‌کثیر با اختلاف زیادی از بالای دروازه به اوت رفت.
پرسپولیس 3 - استقلال 4 : حامد لک با شیرجه به سمت راست به زیبایی پنالتی مهدی قایدی را مهار کرد تا امیدهای پرسپولیس برای صعود زنده بماند.
پرسپولیس 3 - استقلال 4 : مهدی عبدی که پس از تعویض نمایش ضعیفی داشت، پنالتی خود را به سمت چپ زد تا حسین حسینی آن را مهار کند و استقلال راهی مرحله بعد شود.

*بهترین بازیکن
سیاوش یزدانی تمام ضربات سر را زد و در همه نبردهای هوایی برنده بود تا مهاجمان پرسپولیس نتوانند کاری از پیش ببرند، اما این همه عملکرد مدافع خوش‌قامت استقلال نبود و او با 4 تکل موفق، 12 بازپس‌گیری توپ، 13 نبرد زمینی موفق، 6 برتری در جدال‌های هوایی، 4 قطع پاس و 5 دفع توپ نمایش فوق‌العاده‌ای در دربی 96 ارائه کرد تا بهترین بازیکن زمین شود.

*اتفاق ویژه
فینال یورو 2020 در حالی با برتری ایتالیا مقابل انگلیس به پایان رسید که دو بازیکن تعویضی انگلیس در ضربات پنالتی توپ‌های خود را تبدیل به گل نکردند و امروز هم در دربی 96 این اتفاق برای پرسپولیس افتاد و سرخ‌پوشان با وجود اینکه حامد لک یک پنالتی را مهار کرد، اما با از دست رفتن دو پنالتی توسط عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی رقابت به آبی‌ها را باختند تا نتوانند به نیمه نهایی جام حذفی برسند.

در دیگر بازی جام حذفی، جشن بزرگ فولاد برابر سپاهان و با تعویض عجیب نکونام  بدست آمد.

 در دقیقه 120 بازی فولاد مقابل سپاهان بود که جواد نکونام با یک تصمیم غیرمنتظره محسن فروزان دروازه‌بان باتجربه تیمش را جایگزین احسان مرادیان جوان کرد.

این تعویض در حالی رخ داد که فوتبال ایران خاطره چندان خوشی از این اتفاق نداشت.

دیشب اما محسن فروزان پاسخ خوبی به تعویض نکونام داد و تیمش را به نیمه نهایی مسابقات جام حذفی رساند؛ او با دو بار مهار پنالتی محمد محبی و یکبار پنالتی جلال‌الدین علی‌محمدی برگه صعود فولاد را در این بازی خانگی دشوار امضا کرد.

در  مسابقه گل گهر سیرجان و آلومینیوم اراک نیز، شاگردان قلعه نوعی با نتیجه سه بر یک برنده بازی شدند و گل گهر به نیمه نهایی جام حذفی رسید.

به این ترتیب، تکلیف سه تیم صعودکننده به مرحله نیمه نهایی جام حذفی مشخص شد تا اکثریت در این رقابت‌ها کاملا با استقلالی‌ها باشد؛ امیر قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام که جمع آن‌ها با محسن عاشوری یا مازیار زارع جمع خواهد شد، سه چهره شناخته‌شده منسوب به استقلال هستند که لاجرم در مرحله بعدی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت و این اتفاق شاید منجر به انجام رقابت‌هایی حتی داغ‌تر از دربی بشود.  

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما