plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۱۷۶۳۳

واشنگتن: در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم با ایران درباره مبادله زندانیان هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد که این کشور در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم با ایران درباره مبادله زندانیان است.
واشنگتن: در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم با ایران درباره مبادله زندانیان هستیم
به گزارش ایصال نیوز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به وقت واشنگتن گفت که آمریکا آماده دور هفتم مذاکرات وین است.

وی که در کنفرانس خبری وزارت خارجه صحبت می‌کرد، افزود: «در حال حاضر هیچگونه صرب‌الاحلی در ذهن خود نداریم اما پنهان نمی‌کنیم که در حال بررسی پیامدهای پیشرفت‌های هسته‌ای ایران برای بازگشت بالقوه به برجام هستیم».

پرایس در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت که واشنگتن در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم اما فعالی با ایران در خصوص مبادله زندانیان است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که این مذاکرات جدای مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای ایران بوده و واشنگتن به دنبال آزادی شهروندان خود در ایران در سریعترین زمان ممکن است.

شامگاه سه‌شنبه نیز منابع غربی مدعی شده‌اند مذاکرات هسته‌ای میان قدرت‌های جهانی و ایران بعید است تا قبل از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید ایران در ماه آینده میلادی برگزار شود.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ به نقل از دو مقام مطلع از زمان‌بندی مذاکرات هسته‌ای نوشته انتظار می‌رود هفتمین دور مذاکرات وین اواسط ماه آگوست برگزار شود.

مذاکرات برجام در وین از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و مجاب کردن ایران به متوقف کردن اقداماتش در جهت کاستن از تعهدات برجامی خود آغاز شد.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده با توجه به خروج آمریکا از برجام با نمایندگان این کشور گفت‌وگو نمی‌کند.

آمریکایی‌ها از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران مطلع می‌شوند.
ششمین دور این مذاکرات، از روز ۲۲ خردادماه آغاز شد و تا روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ادامه داشت.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین در آن زمان گفت ملاک ایران رسیدن به یک توافق خوب است. او درباره روند مذاکرات گفت: به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما