plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶
کد مطلب : ۱۷۶۳۲

آخرین جزئیات از حادثه آتش سوزی بیمارستان ناصریه عراق

بامداد امروز شراره های آتش بر بیمارستان امام حسین(ع) ناصریه عراق در استان ذی قار زبانه کشید و طبق اعلام رسمی تاکنون حداقل 110 نفر جان خود را از دست دادند، در عراق عزای عمومی اعلام شده و سه مقام مسئول بازداشت شدند.
آخرین جزئیات از حادثه آتش سوزی بیمارستان ناصریه عراق
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری رسمی عراق (واع) شامگاه دوشنبه اعلام کرد که در بخش ویژه افراد مبتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در بیمارستان امام حسین (ع) در استان ذی قار در جنوب این کشور، آتش سوزی روی داده و مقامات نیز در حال تخلیه بیماران هستند.

در این حادثه تأسف بار ابتدا شمار جان باختگان ۵۸ نفر اعلام شد که پس از گذشت ساعتی از حادثه، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از یک منبع در اداره بهداشت استان ذی قار نقل کرد که شمار قربانیان حادثه آتش سوزی بیمارستان امام حسین (ع) ناصریه تا صبح امروز به ۱۱۰ کشته افزایش یافته است.

تاکنون هویت ۷۷ تن از آنها مشخص شده با این حال هویت ۳۳ تن دیگر به دلیل سوختگی شدید اجساد آنها، هنوز شناسایی نشده است.

 اداره بهداشت استان ذی قار با صدور بیانیه ای، از افزایش شمار قربانیان آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) شهر ناصریه به ۴۱ کشته از جمله دو تن از کارکنان بیمارستان و یک نیروی امنیتی خبر داده و تاکید کرد که دلیل وقوع آتش سوزی، استفاده نادرست از کپسول های اکسیژن بوده است.

از سوی دیگر با دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، کمیته تحقیق برای بررسی علل حادثه و شناسایی مقصران تشکیل شد.

 به دنبال وقوع این حادثه، نخست وزیر عراق در یک جلسه فوق العاده با برخی از وزرا، مسئولان و فرماندهان امنیتی این کشور، دستور داد تا عزای عمومی اعلام شود و شماری از مسئولان استان مذکور نیز بازداشت و مورد بازجویی قرار گیرند.

در همین حال، صدام الطویل، مدیر کل بهداشت استان ذی قار بعد از حادثه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) این استان استعفای خود را تقدیم وزیر بهداشت کرد.
سرلشکر «کاظم سلمان بوهان»،مدیرکل سازمان دفاع مدنی عراق نیز در گفت و گو با شبکه خبری دولتی این کشور (العراقیه الاخباریه) اعلام کرد که تیم های سازمان موفق شدند آتش سوزی در بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) استان ذی قار را به طور کامل مهار کنند.

سرلشکر بوهان ضمن اعلام این که بیمارستان مذکور عبارت است از کانکس های ساخته شده از ماده قابل اشتعال «ساندویچ پنل» (دیواره و سقف تشکیل شده از ترکیبات سبک که از دو طرف به دو لایه ورق محدود شده و در میان آنها نیز یک لایه عایق قرار دارد)، تاکید کرد که به زودی گزارش مفصلی در رابطه با دلیل وقوع این حادثه ارائه خواهد داد.

همچنین مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق کشته شدن ۸۸ عراقی در آتش سوزی ذی قار را تسلیت گفت.

در واکنش به آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) شهر الناصریه نیز، «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس نمایندگان (پارلمان) عراق در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، از این فاجعه به عنوان مدرکی دال بر ناکامی در حفاظت از جان شهروندان کشورش نام برده و تاکید کرد که زمان آن فرا رسیده تا به این ناکامی فاجعه بار پایان داده شود.

رئیس حمهوری عراق امروز(سه شنبه) دلیل دو فاجعه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین(ع) ذی قار و حادثه آتش سوزی قبل از آن در بیمارستان ابن الخطیب بغداد را «فساد پایدار و سوء مدیریت» دانست.

به دنبال وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین «ع» شهر ناصریه عراق ایرج مسجدی در اظهاراتی ضمن ابراز تاسف از این حادثه و ابراز همدردی با مردم و مسئولین عراق ضمن تسلیت به خانواده قربانیان این حادثه از خداوند بزرگ برای درگذشتگان طلب مغفرت و آمرزش و برای مجروحان طلب شفای عاجل کرد.

سفیر ایران در عراق در تماس با مقامات وزارت بهداشت این کشور با ابراز تأسف شدید از وقوع حادثه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین «ع» شهر ناصریه در استان ذی قار عراق از اعلام آمادگی ایران برای کمک به حادثه دیدگان این آتش سوزی خبر داد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما