plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۱
کد مطلب : ۱۷۶۰۱

ایتالیا فاتح جام قهرمانی یورو ۲۰۲۰ شد

تیم ملی ایتالیا موفق شد انگلیس را در ضربات پنالتی شکست داده و قهرمان یورو 2020 شود. رونالدو کاپیتان پرتغال آقای گل این جام و دوناروما دروازه بان ایتالیا به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدند.
ایتالیا فاتح جام قهرمانی یورو ۲۰۲۰ شد
به گزارش ایصال نیوز، تیم های انگلیس و ایتالیا از ساعت 23:30 یکشنبه، برگزار کننده دیدار پایانی یورو 2020 در ورزشگاه ومبلی بودند.

حدود 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه با شرایط ایمن کرونایی حضور داشتند.

بازی دو تیم با گل زودهنگام لوک شاو در دقیقه 2 برای انگلیس، شروع شد و پیروزی یک بر صفر انگلیس در نیمه اول به پایان رسید.

ایتالیایی ها در دقیقه 67 توسط لئوناردو بونوچی گل تساوی را به ثمر رساندند تا کار در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک همراه شود.

برای تعیین برنده، کار به وقت های اضافه کشیده شد اما در این 30 دقیقه، گلی رد و بدل نشد تا ضربات پنالتی، تعیین کننده قهرمانی یورو 2020 باشد.

در ضربات پنالتی هم ایتالیا مثل جریان بازی از انگلیس عقب افتاد اما درخشش دوناروما باعث شد تا سیوهای دیدنی پیکفورد راه به جایی نبرد و شاگردان مانچینی با پیروزی 3 بر 2 در ضربات پنالتی، قهرمان یورو 2020 شوند.

* دوناروما بهترین بازیکن یورو، رونالدو آقای گل
جانلویجی دوناروما، دروازه بان 22 ساله تیم ملی ایتالیا مانند بازی های قبلی، ستاره تیمش در بازی امشب بود. او 2 پنالتی انگلیس را مهار کرد و در طول بازی هم به جز گل غافلگیر کننده دقایق ابتدایی انگلیس، در تمامی صحنه ها مطمئن نشان داد. او که نقش غیر قابل کتمانی در کسب قهرمانی امشب تیمش داشت، در پایان مسابقه به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

همچنین، کریستیانو رونالدو با 5 گل زده و یک پاس گل، به عنوان بهترین گلزن مسابقات انتخاب شد. او که با درخشش خیره کننده خود در دور گروهی یکی از کاندیداهای اصلی بهترین بازیکن جام به شمار می رفت، با حذف زودهنگام تیمش از این مهم بازماند اما به قدری در 4 مسابقه گل زده بود که بالاتر از تمامی مهاجمان یورو 2020، به عنوان آقای گل انتخاب شد.

تا قبل از این مسابقه، انگلیس و ایتالیا در مجموع 27 بار مقابل هم قرار گرفته اند که آتزوری صاحب 11 پیروزی شده، انگلیس نیز هشت بار به برتری دست یافته و هشت مسابقه دیگر با تساوی به پایان رسیده است. اما در هشت مسابقه رسمی، سه شیرها فقط یک بار به برتری دست یافته اند و در این اتفاق نیز در سال 1977 رخ داده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما