plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۱۷۵۴۴
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان

کلیات انتخاب نجف آباد به عنوان پایتخت ایثار و شهادت تصویب شد

کلیات طرح آماده ارائه به شورای فرهنگی عمومی کشور است
شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان روز پنجشنبه با کلیات انتخاب شهرستان نجف آباد به عنوان " پایتخت جهاد، ایثار و شهادت" موافقت کرد.
کلیات انتخاب نجف آباد به عنوان پایتخت ایثار و شهادت تصویب شد
به گزارش ایصال نیوز، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان امروز پنجشنبه با دستور بررسی طرح پیشنهادی انتخاب نجف آباد به عنوان پایتخت جهاد، ایثار و شهادت برگزار شد.

پیش از این در جلسات متعددی کلیات این نامگذاری در شهرستان نجف آباد و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان بررسی شده بود و در جلسه امروز شاخص‌های انتخاب این عنوان از سوی امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار نجف آباد مطرح شد. در نهایت کلیات طرح به تصویب رسید و آماده ارائه به شورای فرهنگی عمومی کشور شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این جلسه گفت: نهادن عنوان مهد یا پایتخت ایثار و شهادت برای نجف‌آباد، امتیاز معنوی درخوری برای این منطقه است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: نجف‌آباد با تقدیم ۲ هزار و ۵۰۰ شهید به نسبت جمعیت به‌ویژه جمعیت کم در سال‌های گذشته همیشه نقش مهم و موثری از پیش از انقلاب، در به ثمر رساندن انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن تاکنون داشته است.

وی تاکیدکرد: نجف‌آباد از نظر علمی شهری است که همواره انسان‌های بسیار باسوادی در آن پرورش یافته‌اند و در بسیاری از شاخص‌های مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و ایثار و شهادت دارای جایگاه ویژه‌ای است.

امام جمعه اصفهان افزود: با تصویب نامگذاری این شهر با عنوان مهد، پایتخت و یا گنجینه ایثار و شهادت مسوولیت مدیران این شهر سنگین‌تر می‌شود و نیاز است تا المان‌ها و مبلمان‌های شهر نیز متناسب با مقوله ایثار و شهادت اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان در استان و کل کشور به عنوان الگو قرار گیرد و گام سومی بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب برای ترویج چگونه زیستن در جهان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی آورده‌ها و دستاوردهای فراوانی داشته است که همه در سایه فرهنگ ایثار و شهادت ظهور و بروز یافته است گفت: این مهم باید همچنان استمرار داشته باشد و نسل به نسل انتقال یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی افزود: در حوزه ترویج و تبلیغ ایثار و شهادت نیاز است تا یک استان این گام بلند را بردارد و بتواند از ظرفیت ایثار و شهادت هم در فرهنگ‌سازی و هم در ترویج این مهم در الگودهی به سایر استانها و حتی به‌صورت بین‌المللی اقدام کند.

وی با بیان اهمیت طرح پیشنهادی انتخاب نجف آباد به عنوان پایتخت ایثار، جهاد و شهادت اظهار داشت: امید است این طرح بتواند هم در داخل انسجام ملی را در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و مقابله با دشمن و استکبارستیزی تقویت کند و هم اینکه بتواند مدل خوبی برای جبهه مقاومت در سطح بین‌المللی باشد.

شهرستان ۳۰۰ هزار نفری نجف‌آباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما