plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۱۷۵۲۲

حملات پهپادی و موشکی به پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه و عراق

در حالی که قسد از حملات پهپادی ناشناس به منطقه نظامی میدان نفتی العمر واقع در دیرالزور سوریه خبر دادند، در عراق نیز حمله موشکی با 14 راکت به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق به زخمی شدن حداقل 5 آمریکایی انجامید.
حملات پهپادی و موشکی به پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه و عراق
به گزارش ایصال نیوز، فرهاد شامی، مدیر مرکز رسانه‌ای نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت ۱۰:۱۵ صبح چهارشنبه به وقت محلی در شمال و شرق سوریه، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر آمریکا در منطقه میدان نفتی العمر واقع در دیرالزور با حملات پهپادی مقابله کردند.

در این بیانیه آمده است، گزارش‌های اولیه حاکی از آن هستند که این حملات خنثی شده و تلفاتی به دنبال نداشته است.

میدان نفتی «العمر» بزرگترین میدان نفتی سوریه از نظر مساحت و تولید نفت است و در بخش شرقی رود فرات حدود ۱۰ کیلومتری شرق شهر «المیادین» در استان دیرالزور واقع شده است.

* حمله موشکی به عین الاسد
در همین حال، العالم در عراق به نقل از منابع محلی گزارش داد که پایگاه عین الاسد روز چهارشنبه هدف اصابت بیش از یک فروند موشک واقع شده است که به زخمی شدن حداقل 3 نفر انجامید. اما سخنگوی نیروهای آمریکایی در عراق اعلام کرده است که این پایگاه هدف اصابت 14 فروند موشک واقع شده است.

مدیر منطقه البغدادی در استان الانبار در این باره گفت که نیروهای آمریکایی اقدام به آتشباری به طرف به منبع آتش و مکان شلیک موشک کردند.

بر اساس گزارش العالم "تیپ انتقام المهندس" مسئولیت حمله با 30 فروند موشک گراد به عین الاسد را به عهده گرفته است.

منابع مختلف از شلیک 10 فروند موشک به این پایگاه خبر دادند اما ارتش عراق این رقم را 7 فروند موشک اعلام کرده است. منابع عراقی نیز گفتد که 30 فروند موشک 122 میلیمتری گراد به عین الاسد شلیک شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما