plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۱۷۵۰۷
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

شمار بیماران بستری کرونایی در اصفهان به بیش از 1000 نفر رسید

هشدار قرمز کرونایی در اصفهان صادر شد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش چشمگیر موارد کرونایی گفت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان امروز سه‌شنبه از یکهزار نفر فراتر رفت./طبق آخرین رنگ بندی همه گیری کووید- ۱۹ , سه شهرستان استان شامل اصفهان، کاشان و اردستان در شرایط قرمز قرار دارند.
شمار بیماران بستری کرونایی در اصفهان به بیش از 1000 نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، آرش نجیمی روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان های استان اصفهان در یک ماه گذشته به کمتر از یک هزار نفر رسیده بود اما با افزایش مجدد آن امروز از مرز یکهزار نفر گذشت.

وی با بیان اینکه در صورت رعایت نکردن دستورهای بهداشتی و غفلت مردم ممکن است در روزهای آینده با موج جدید بیماران کرونایی در بیمارستان ها مواجه شویم، اظهار داشـت: در موج چهارم کرونا و در اوائل اردیبهشت امسال تعداد بیماران بستری کرونایی تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هم رسید که آستانه تحمل بخش درمان استان است.

نجیمی با تاکید بر اینکه خطر موج پنجم کرونا و شیوع گسترده کووید ۱۹ در استان اصفهان بسیار جدی است، تصریح کرد: اگر وضعیت ابتلا و بستری کرونا به همین منوال پیش رود احتمال دارد در رنگ‌بندی بعدی همه گیری کووید ۱۹ تعداد بیشتری از شهرستان های استان، قرمز و بسیار پر خطر شود.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک رعایت دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و اِعمال محدودیت‌های بیشتر می‌تواند به پیشگیری از بدتر شدن وضعیت شهرستان ها کمک بسیاری کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره آخرین وضعیت بیمارستان‌ها در خدمات رسانی برای بیماران کرونایی گفت: در زمان حاضر بیمارستان امین با حدود ۲۵۰ تخت به عنوان بیمارستان مرجع برای پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ فعالیت می‌کند و بیمارستان خورشید نیز از امروز با اختصاص همه ظرفیت تخت فعال خود یعنی حدود ۲۰۰ تخت باید برای پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ اقدام کند.

نجیمی افزود: برای سایر بیمارستان‌ها نیز بر اساس دستور استانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نحوه خدمات رسانی به بیماران کووید ۱۹ مشخص و ابلاغ شده است. در زمان حاضر ۱۴ شهرستان استان دارای وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۹ شهرستان زرد (خطر متوسط) و شهرستان اردستان قرمز (بسیار پر خطر) است.

به گفته حجت الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، با توجه به قرمز شدن بیشتر شهرها در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و کرمان و همچنین برخی از شهرهای فارس و بوشهر، ورود خودروهای غیر بومی از این استان‌ها به اصفهان ممنوع است و در صورت تخلف از آن، جریمه یک میلیون تومانی برای خودروهای متخلف ثبت می‌شود.

همچنین پایانه‌های مسافربری برون شهری موظف به کاهش یک سوم حجم سفرها شدند و از مردم خواسته شده است که از تجمع در بوستان‌ها و رستوران ها پرهیز کنند.

* اصفهان در وضعیت بسیار پرخطر کرونا قرار گرفت
ااز سوی دیگر در استان اصفهان علاوه بر اردستان، شهرستان اصفهان بر اساس آخرین اعلام "سامانه ماسک" در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ قرار گرفت.

سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه رنگ‌بندی جدید همه‌گیری کووید- ۱۹ را اعلام کرد که بر اساس آن شهرستان های اصفهان و کاشان از استان اصفهان در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار گرفتند. بر این اساس، این رنگ بندی از چهارشنبه ۱۶ تیر اِعمال می شود و تعداد شهرستان های قرمز در کشور به ۱۲۰ رسید که غالب آنها در مناطق جنوب شرقی، جنوبی و مرکزی کشور هستند.

طبق آخرین رنگ بندی همه گیری کووید- ۱۹ , سه شهرستان استان شامل اصفهان، کاشان و اردستان در شرایط قرمز، ۱۲ شهرستان در شرایط نارنجی و پرخطر و ۹ شهرستان در شرایط زرد و خطر متوسط قرار دارند.  

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما