plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۱۷۴۴۱

لاوروف: مذاکرات احیای برجام پیشرفت چشمگیری داشته است

وزیر امور خارجه روسیه، امروز جمعه، اظهار داشت که مذاکرات احیای برجام پیشرفت چشمگیری داشته و موارد زیادی هم توافق شده است.
لاوروف: مذاکرات احیای برجام پیشرفت چشمگیری داشته است
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که بر اساس ارزیابی های موجود، مذاکرات برجام پیشرفت قابل توجهی داشته و خیلی از موارد توافق شده است، "اما هنوز نه در همه موارد".

وزیر خارجه روسیه در رابطه با موانع احیای توافق گفت:" به احتمال زیاد، مسئله اساسی این است- از آنجا که آمریکا به صورت یکجانبه از توافق خارج شده و به طور فاحشی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد، پس بازگشت آمریکا به برجام باید به معنای بازگشت کامل به تمامی تعهدات باشد."

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان شد که حتی پس از خروج آمریکا از توافق برجام، ایران مدت زیادی به اجرای تعهداتش ادامه داد، و بارها اعلام کرد که در صورت احیای توافق به شکل قبلی، تهران آماده بازگشت به تعهداتش است.

لاوروف تصریح کرد:" به نظر من رویکرد بسیار عادلانه این است- احیای کامل توافق، آن چیزی که قبلا توسط شورای امنیت امضا و تائید شده است."

وی در ادامه افزود:" شرکای غربی ما در این مذاکرات به هر طریق ممکن تلاش می کنند از اوضاع پیرامون برجام استفاده کنند تا توافق را تغییر دهند و تعهدات جدید به ایران تحمیل کند".

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما