plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۱۷۳۴۷

آغاز نشست سه جانبه الکاظمی، السیسی و ملک عبدالله در بغداد

نشست سه جانبه رئیس‌جمهوری مصر، پادشاه اردن و نخست‌وزیر عراق با محوریت گسترش روابط و بررسی پرونده‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی آغاز شد.
آغاز نشست سه جانبه الکاظمی، السیسی و ملک عبدالله در بغداد
به گزارش ایصال نیوز، رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن امروز، یکشنبه وارد بغداد شده و مورد استقبال رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر عراق قرار گرفتند.

ظهر امروز اجلاس سه جانبه عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و مصطفی‌الکاظمی در بغداد برگزار شد.

بسام راضی، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر اظهار کرد: حضورم در عراق در قالب سفری رسمی تاکیدی بر حمایت از روابط بین دو کشور است.

سیسی مقابل اجلاس سران دو کشور گفت: حضورم در بغداد تجلی قدرت روابط بین کشورها و ملت‌های‌ماست. این روابط دلیلی بر تقویت وحدت هدف و سرنوشت و در راستای پاسخ‌گویی منافع مشترک است.

رئیس‌جمهوری مصر اظهار کرد: اهمیت این نشست به تاریخی بودن و برگزاری آن در بغداد بوده و این نشست تکمیل کننده اجلاس قاهره و امان است.

سیسی افزود: امیدواریم اجلاس سران بغداد آغاز مرحله جدید مشارکت استراتژیک و همکاری مستحکم بین دو کشور است که سعی می‌کنیم برای سال‌های آینده ادامه یابد و به مرحله پیشرفت پایدار و راحتی ملت‌هایمان برسیم.

سفر مقامات بلندپایه مصر و اردن در چارچوب چهارمین دور از مکانیزم همکاری سه جانبه میان کشورهای مذکور قرار دارد که مارس ۲۰۱۹ در قاهره کلید خورد.

نخست وزیر عراق اعلام کرد، بغداد، مصر و اردن آینده‌ای می‌سازند که مطابق با منطق همکاری و ادغام شایسته ملت‌های این کشورها باشد. الکاظمی در توییتی خطاب به پادشاه اردن و رئیس‌جمهوری مصر نوشت: به عراق خود خوش آمدید، با هم مطابق با منطق همکاری و ادغام میان همسایگان، دوستان و برادران آینده‌ای شایسته برای ملت‌های خود را می‌سازیم.

وی افزود: بغداد صلح پذیر و با هویت عربی امروز با نهایت دوستی و استقبال، میزبان دو مهمان بزرگوار خود عبدالله دوم و رئیس جمهور عبدالفتاح سیسی برای برگزاری نشست سه جانبه مصر، اردن و عراق است.

الکاظمی داخل مقر دولتی در منطقه سبز از سیسی استقبال کرد و کمی پیش از آغاز نشست با یکدیگر دیدار کردند.

قرار است در نشست سه جانبه پرونده‌های زیادی از جمله روابط سه جانبه در زمینه‌های حمل و نقل هوایی، برق، پرونده همکاری کشاورزی و توانبخشی کارخانه‌های عراق توسط شرکت‌های مصری بررسی شود.

همچنین دفتر اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، برهم صالح ضمن استقبال و دیدار جداگانه با السیسی رئیس جمهور مصر و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن گفت، این سفر اقدامی مهم و بزرگ در حمایت از عراق و تقویت روابط دوجانبه مشترک است.

مقامات عراق اقدامات امنیتی شدیدی به ویژه در خیابان‌هایی که هیئت‌های مهمان از طریق آنها از فرودگاه بغداد به سمت مکان نشست حرکت کردند، برقرار کردند.

در خیابان‌های عراق پرچم‌های کشور مصر و اردن جهت استقبال از مهمانان برافراشته شده است و رسانه‌های عراق هم بخشی از برنامه خود را به پوشش این نشست اختصاص داده‌اند.  

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما