plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۱۷۲۲۳

سفر وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی به امارات

منابع عبری‌زبان اعلام کردند وزیر خارجه دولت جدید رژیم صهیونیستی، در اولین سفر خارجی خود از زمان تصدی این پست، به امارات خواهد رفت و با برخی مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد.
سفر وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی به امارات
به گزارش ایصال نیوز، وب‌سایت عبری‌زبان "والا" گزارش داد که "یائیر لاپید" وزیر خارجه دولت جدید رژیم صهیونیستی، در اولین سفر خارجی خود به امارات می‌رود.

مقامات صهیونیستی تصریح کردند، در صورت انجام این سفر، لاپید اولین وزیر اسرائیلی خواهد بود که از زمان امضای توافق صلح میان تل‌آویو و ابوظبی، به امارات سفر کرده است.

به گفته مقامات ارشد اسرائیل، لاپید در جریان این سفر با "عبدالله بن زاید" وزیر خارجه امارات دیدار خواهد کرد.

این منبع عبری‌زبان در عین حال تأکید کرد، هنوز مشخص نیست که آیا لاپید با "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی و حاکم واقعی امارات دیدار خواهد کرد یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، این اولین دیدار علنی بین یک شخصیت اسرائیلی با حاکم امارات است.

توافق عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل برای ایجاد روابط کامل دیپلماتیک بین دو طرف 15 سپتامبر سال گذشته به طور رسمی در واشنگتن امضا شد. 

گفتنی است هفته پیش نیز وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده در تماس تلفنی بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه ذیل توافق‌های سازش تاکید کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما