plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۱۷۱۷۹

عراقچی با رافائل گروسی دیدار کرد

نماینده دائم ایران در آژانس از دیدار امروز عراقچی با رافائل گروسی خبر داد و گفت که دو طرف درباره آخرین تحولات گفت‌وگوها برای احیای برجام و کمک احتمالی آژانس به این فرآیند به رایزنی پرداختند. اتحادیه اروپا نیز خواستار انعطاف همه طرف‌ها برای رسیدن به توافق برجامی شد.
عراقچی با رافائل گروسی دیدار کرد
به گزارش ایصال نیوز، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین روز جمعه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

کاظم غریب ‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس در توئیتی در این خصوص نوشت: طرفین در این دیدار درباره آخرین تحولات گفت‌وگوها برای احیای برجام و کمک احتمالی آژانس به این فرآیند گفتگو کردند.

عراقچی و گروسی همچنین آخرین وضعیت تعاملات و همکاری‌های دوجانبه را نیز مرور کردند.

معاون وزیر امور خارجه ایران از شنبه ۲۲ خرداد ماه به منظور شرکت در ششمین دور مذاکرات وین برای احیای برجام در وین اتریش حضور دارد.

از سوی دیگر، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار نشان دادن انعطاف از سوی همه طرف‌ها برای رسیدن به توافق در خصوص برجام شده است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای روز جمعه تأکید کرد بورل در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا با «مجمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده است. مطابق این بیانیه، ظریف و بورل درباره پیشبرد «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) بحث و تبادل نظر کرده و بر تعهد خود ادامه مذاکرات جاری در وین تأکید کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما