plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۷۱۷۸
در تشریح آخرین وضعیت شعب اخذ رأی

استاندار اصفهان: انتخابات بدون مشکل در حال برگزاری است

برگزاری انتخابات در فضای امن و توأم با آرامش
استاندار اصفهان گفت: مشکل خاصی در فرایند برگزاری انتخابات در این استان نبوده و وضعیت مطلوب است.
استاندار اصفهان: انتخابات بدون مشکل در حال برگزاری است
به گزارش ایصال نیوز، عباس رضایی شامگاه جمعه در گفت و گوی تلویزیونی در محل ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: امروز برای آرامش مردم برای حضور در صحنه انتخابات تلاش‌های زیادی انجام شد و تلاش همه متولیان این است که امانتداران خوبی برای مردم باشند.

استاندار تصریح کرد: تا به این ساعت انتخابات در فضای امن و آرامش و آسایش برگزار شده است البته در ساعات آغازین رای گیری در زمینه کارت‌های الکترونیکی مشکلاتی رخ داد اما در اسرع وقت مشکلات حل شد.

رضایی اظهارداشت: با نگاهی به سامانه جامع انتخابات دریافتیم که همه شعب بدون هیچ مشکلی فعال است و چنانچه مسائل جزئی وجود داشته، با هماهنگی اعضای شورای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر مقطعی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه قانون را رعایت می‌کنیم تصریح کرد:با تمهیدات اتخاذ شده به مردم قول صادقانه می‌دهیم که وظیفه شرعی‌، ملی، دینی، اخلاقی و قانون را انجام داده و از آرا صیانت خواهیم کرد. رضایی خاطرنشان کرد: تا وقتی مردم باشند رای گیری ادامه خواهد داشت، البته ساعات خاصی برای آن مشخص می‌شود. استاندار اصفهان افزود: چنانچه اعضای شعب اخذ رای در شهرستان اعلام کنند که مراجعه کننده ای نیست، با هماهنگی هیات نظارت موضوع را صورتجلسه کرده و با تایید فرمانداران خاتمه رای گیری را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در انتخابات پیشِ‌رو سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان است. ۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۷ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۷ شُعبه بصورت ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند. ۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.
انتخابات شوراهای شهر از ۵۹۱ کُرسی اصلی برخوردار است که ۲ هزار و ۳۵۷ نفر برای کسب آنها رقابت می‌کنند.

در شوراهای روستای استان نیز سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی وجود دارد که پنج هزار و ۹۹۳ نفر در رقابت نهایی برای کسب آنها حضور دارند. استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما