plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۱۷۱۴۲
در نشست خبری با رسانه‌های خارجی

رحمانی فضلی: آماده هستیم که با سلامتی کامل انتخابات را برگزار کنیم

سکوت تبلیغاتی از ساعت ۷ صبح فردا آغاز می‌شود
وزیر کشور گفت: به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهیم که حتماً در روز رای گیری مانند سایر روز‌های دیگر که با اکثریت غریب به اتفاق تلاش می‌کردند که همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و اگر در برخی جا‌ها هم با عدم رعایت مواجه بودیم که برخورد و اقدام قانونی شد در روز جمعه نیز همه نیرو‌ها در تلاش هستند به ویژه وزارت بهداشت، با همکاری آن‌ها آماده هستیم که با سلامتی کامل انتخابات را برگزار کنیم.
رحمانی فضلی: آماده هستیم که با سلامتی کامل انتخابات را برگزار کنیم
به گزارش ایصال نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های خارجی اظهار کرد: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط انتخابات هستند.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات باید خیر مقدم بگوییم به جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها که برای اولین بار در کشور رای می‌دهند و تعدادشان حدود یک میلیون و سیصد و ۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که از این تعداد حدود ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر آقایان و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر نیز بانوان هستند.

وزیر کشور تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره انتخابات که با دوره‌های دیگر متفاوت بوده و هست بحث کرونا است و نحوه مواجهه با این موضوع است. ما از قبل برنامه ریزی کردیم هم در کمیته‌های تخصصی هم در کمیته‌های امنیتی، اجتماعی و هم در کمیته مسئولان با رئیس جمهور محترم در قرارگاه ملی مقابله با کرونا و در ستاد ملی لذا مجموعه‌ای دستورالعمل‌ها را تصویب کردیم.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: با مقررات تصویب شده امسال انتخابات را برگزار می‌کنیم این مقررات هم شامل روز‌های ثبت نام بوده و هم شامل روز‌های تبلیغات و نیز روز رای گیری است.

وی ابراز امیدواری کرد به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهیم که حتماً در روز رای گیری مانند سایر روز‌های دیگر که با اکثریت غریب به اتفاق تلاش می‌کردند که همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و اگر در برخی جا‌ها هم با عدم رعایت مواجه بودیم که برخورد و اقدام قانونی شد در روز جمعه نیز همه نیرو‌ها در تلاش هستند به ویژه وزارت بهداشت، با همکاری آن‌ها آماده هستیم که با سلامتی کامل انتخابات را برگزار کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد: در این ایام تلاشمان بر این بوده است تا با همکاری بقیه نهاد‌های موثر و همکار بستر و زمینه را برای برگزاری این انتخابات در امور امنیتی، اجتماعی، امنیتی و مباحث تبلیغی همکاری خوبی داشته باشیم.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در این انتخابات تمام ۲۴ مرحله انتخابات الکترونیکی اجرا می‌شود ما در حدود ۳۳ شهر و ۲۴ مرکز استان و ۹ شهر دیگر هر ۲۵ گام انتخابات را به صورت الکترونیکی برمی داریم که گام ۲۵ ام اخذ و شمارش آرا است را به صورت الکترونیکی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: تلاش کردیم با توجه به تجربیات و بررسی‌های انجام شده در حوزه‌های فنی، الکترونیکی و تکنولوژیکی، انتخابات را طوری طراحی کنیم که در هیچ مرحله‌ای و موقعی مواجه با کاستی، سستی و یا خدایی نکرده با کندی مواجه نشود.

وزیر کشور گفت: وزارت نیرو موظف شده است با دستور رئیس جمهور در روز انتخابات برق تمام کشور را به ویژه شعبه‌های انتخاباتی تامین شود.

رحمانی فضلی گفت: مقرر شده است وزارت ارتباطات تمام امکانات ارتباطی را برقرار کند و صدا و سیما نیز در همه نقاط کشور باید فعال باشد و اطلاع رسانی دقیق انجام دهد که در این مدت تبلیغات نیز فعال بوده است، نیرو‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی هم برای برقراری امنیت فعال باشند.

وی تصریح کرد: همه تلاشمان را انجام دادیم از تجربیات نیز استفاده کردیم که امکان وقوع هر گونه تخلف و تقلب  در انتخابات را بگیریم ما با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت که همه شعبه‌های ما دارا هستند امکان دادن رای تقلبی و یا تخلف در حوزه شناسنامه‌ای اعم از کسانی که زیر ۱۸ سال هستند و یا شناسنامه تقلبی و یا شناسنامه مردگان و یا کسانی که با یک شناسنامه چند بار رای بدهند کاملاً منتفی است.

وی گفت: ما این روش را در انتخابات ریاست جمهوری نیز انجام دادیم که الحمدالله موفق بوده است و با استعلامی که از تک تک افراد به صورت آفلاین در این دستگاه احراز هویت یا هویت یاب گرفته می‌شود، امکان بروز هیچ نوع تخلف وجود نخواهد داشت همچنین در فرایند‌های دیگر اعم از توزیع و نظارت بر تعرفه‌ها و همچنین نوشتن آرا، خواندن آرا، علامت زدن و جمع بندی آرا و تجمیع آرا در مراحل مختلف ما دقت‌های لازم را انجام داده ایم.

رحمانی فضلی با بیان این که در کشور ۷۰ هزار بازرس فقط از طریق وزارت کشور بازرسی را انجام می‌دهند گفت: شورای نگهبان با تعداد زیادی از نیرو‌ها کار نظارت را انجام می‌دهد، خود نامزد‌های محترم و طرفداران آن‌ها نیز در هر مرحله نیز این نظارت را انجام داده و گزارش می‌دهند.

وزیر کشور گفت: در همه شعبه‌ها این امکان را ایجاد کرده ایم که نمایندگان نامزد‌های مختلف، حضور داشته باشند در این دوره هم بنده اعلام کرده ام در تمام مراحل باید نمایندگان نامزد‌ها حضور داشته باشند یعنی تا مرحله شمارش، جمع بندی و تنظیم صورت جلسه باید حضور داشته باشند.

رحمانی فضلی با بیان این که همه دقت‌ها صورت گرفته و امیدواریم مردم عزیز نیز در این راستا به ما کمک رسانی کنند افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم در هر انتخابی و به ویژه انتخابات بحث مشارکت است.

وی افزود: تلاش شده است با همه اطلاع رسانی‌ها و آگاهی بخشی‌ها که تمام رسانه‌های ما در این ایام داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد، رقابت‌هایی که در شرایط کرونایی رخ داده است ما را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است.

رحمانی فضلی گفت: مدارس ما به عنوان کانون‌های مشارکت زا و فعال سیاسی در انتخابات هم اکنون بیش از یک سال است که تعطیل هستند و دانشگاه‌ها نیز از دیگر کانون‌های مشارکت سیاسی تعطیل هستند و در مساجد ما نیز امکان سخنرانی و تجمع وجود ندارد و همچنین محدودیت‌هایی که ما برای تجمعات به خاطر کرونا ایجاد کردیم همه این‌ها موجب شده است که با شرایط ویژه‌ای مواجه باشیم.

وزیر کشور یادآور شد: مطمئن هستیم مردم ما می‌دانند و درک کامل دارند و با تحلیل و درک و شعور سیاسی بالا همواره در موقعیت‌های مختلف کشور را حمایت کردند و به صحنه آمده اند و با شور و شوقی که آفریده اند بر علیه همه تحلیل‌های دشمنان عمل کردند.

وی خاطر نشان کرد: مطمئن هستیم مردم در روز جمعه ۲۸ خرداد حضور بسیار باشکوهی در پای صندوق‌های رای خواهند داشت و یقیناً از این سطح، امتیاز و اختیاری که قانون اساسی ما، انقلاب، شهدا و مردم ما به آن‌ها دادند حتماً برای تعیین سرنوشت خود استفاده می‌کنند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: مردم ما در هر شرایطی اصل مشارکت و حمایت و تقویت از نظام را جدای از سایر مسائل تحلیل می‌کنند و برای آن اولویت قائل می‌شوند امیدواریم انشالله همه با هم تلاش کنیم در روز جمعه انتخابات باشکوه داشته باشیم.

وزیر کشور عنوان کرد: تبلیغات انتخابات را تا ساعت ۷ روز پنج شنبه ۲۷ خرداد خواهیم داشت و پس از آن تبلیغات ممنوع است و از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد تا ۲ بامداد اگر لازم باشد رای گیری در سراسر کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما