plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۷۱۳۱
ماموریت با موفقیت انجام شد

ایران با پیروزی بر عراق دل ایرانیان را شاد کرد

ایران1 - 0عراق
تیم ملی فوتبال ایران با کسب پیروزی مقابل عراق به عنوان تیم اول گروه به مرحله نهایی راه یافت.
ایران با پیروزی بر عراق دل ایرانیان را شاد کرد
به گزارش ایصال نیوز، تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی برای برگزاری بازی های دور برگشت مقدماتی جام جهانی 2022 راهی منامه شد که با 6 امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی قرار داشت. این تیم با هدایت مارک ویلموتس، در دور رفت نتایج دور از انتظاری کسب کرد؛ متحمل شدن دو شکست مقابل بحرین و عراق، کار صعود ملی پوشان به مرحله نهایی مقدماتی را به شدت سخت کرده بود.

انتخاب بحرین به عنوان میزبان بازی های برگشت و سلب میزبانی از ایرانی که بر اساس برنامه ریزی قبلی بایستی میزبان 3 دیدار از 4 دیدار برگشت می بود، کار را سخت تر کرده بود و خردادی سرشار از استرس برای فوتبال ایران به دنبال داشت.

از ماه ها قبل تر، همه نگاه ها به خرداد 1400 معطوف شده بود، جایی که ایران باید برای صعود هر 4 دیدار خود را با پیروزی پشت سر می گذاشت چرا که عراق (11 امتیاز) و بحرین (9 امتیاز) را بالاتر از خود می دید و هر نتیجه ای به غیر از پیروزی در 4 دیدار دور برگشت می توانست با پایان زودهنگام، تلخ و غیر قابل تصور رویای جام جهانی برای فوتبال ایران همراه شود.

شاگردان اسکوچیچ اما با قدرت هر چه تمام تر هر 4 دیدار یاد شده را با پیروزی پشت سر گذاشته و در حالی به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کردند که با رتبه سوم دور رفت را به پایان رسانده بودند.

* ایران 1- عراق 0؛ مبارک فوتبال ایران

نمایش فوق‌العاده شاگردان اسکوچیچ در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی با کسب چهارمین پیروزی مقابل عراق و صعود به مرحله بعد تکمیل شد.

شاگردان اسکوچیچ توانستند در خاک بحرین دست به کار بزرگی بزنند و با گرفتن چهار پیروزی پیاپی مقابل هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و در نهایت سه شنبه شب و از ساعت 21 با برد ارزشمند برابر عراق که با تک گل سردار آزمون به دست آمد، در صدر جدول گروه C بایستند و بدون اما و اگر راهی دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 شوند.

* شاهکار سردار آزمون

دیشب و در دقیقه 35 علی قلی‌زاده با پاس زمینی در عمق تماشایی توپ را از میانه زمین به جناح چپ برد تا احسان حاج‌صفی با فرار سریع و پاس در عرض توپ را در مقابل دروازه عراق به سردار آزمون برساند و او با ضربه بغل پا توپ را از کنار دستان جلال حسن عبور دهد و گلزنی کند.

آخرین پیروزی ایران مقابل عراق در یک بازی رسمی به 9 سال قبل برمی‌گشت، اما ملی‌پوشان فوتبال ایران موفق شدند در یک بازی حیثیتی، انتقام شکست دور رفت را بگیرند و با کسب چهارمین برد پیاپی در دور برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی، عملکرد فوق‌العاده رقم بزنند و با وجود گرفتن میزبانی، صعودشان به مرحله نهایی را قطعی کنند.

سردار آزمون پس از برتری تیم ملی ایران مقابل عراق در گفت‌وگوی تصویری با شبکه سه اظهار کرد: وظیفه‌ام را انجام دادم. دفعه قبل هم گفتم که «دعا با مردم، کار در بیار با ما»؛ خدا را شکر همین اتفاق هم افتاد و چقدر خوشحال هستم که مردم عزیز کشورم را خوشحال کردم.

او ادامه داد: امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه‌دار باشد؛ در شرایط سخت، بچه‌های تیم ملی موفق شدند و این تیم متعلق به مردم ایران است.

واکنش AFC: ایران به خوبی عراق را کنار زد

پس از پایان این بازی، وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: سردار آزمون قهرمان بود زیرا ایران روز سه شنبه عراق را با نتیجه 1-0 شکست داد و به عنوان صدرنشین گروه C در مرحله مقدماتی آسیا برای جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های آسیا 2023 به کار خود پایان بدهد.

این پیروزی یک چرخش قابل توجه برای تیم ملی بود. تیمی که با از سرگیری مرحله مقدماتی جام جهانی در آسیا در هر چهار مسابقه خود پیروز شد تا جایگاه آنها را برای سومین حضور متوالی خود در مرحله اصلی مقدماتی جام جهانی حفظ کند. برای عراق، شانس صعود آنها به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی اکنون به نتایج سایر نقاط بستگی دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما