plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۱۷۰۰۳

دبیر کل حزب الله لبنان: فلسطینی ها مصمم هستند تا از قدس و مقدسات حمایت شود

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی که به مناسبت سالگرد تاسیس شبکه المنار لبنان داشت، گفت: فلسطینی ها مصمم به حمایت از قدس و مقدسات هستند.
دبیر کل حزب الله لبنان: فلسطینی ها مصمم هستند تا از قدس و مقدسات حمایت شود
سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس شبکه المنار لبنان آغاز شد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود در پاسخ به گمانه زنی‌هایی که درمورد وضعیت سلامتی او شایع شده بود، از مطلوب بودن حال خود خبر داد و درخصوص هدف از تاسیس شبکه المنار گفت: این شبکه از روز اول بر مبنای تقوا تاسیس شد تا صدا و تصویر مقاومت باشد.

وی در ادامه افزود: این شبکه به منظور کسب درآمد و رقابت با شبکه‌های دیگر تاسیس نشد، بلکه صاحب و حامل پیام است و برای هدف خود هزینه و قربانی داده است. این شبکه، شبکه رزمندگان، مقاومان، از خود گذشتگان، خانواده‌های شهدا و مجروحان و همچنین اسیرانی است که در زندان رنج کشیده اند.

نصرالله تاکید کرد: انگیزه اصلی المنار برای پخش ماهواره ای انتفاضه فلسطین بود و این نشان دهنده این است که شبکه المنار شبکه آرمان فلسطین است.

دبیر کل حزب الله همچنین اضافه کرد: آنچه در حال حاضر در فلسطین و قدس و مسجد الاقصی به وقوع می‌پیوندد نشان می دهد که ما در مقابل دشمن کینه توز و احمق و دشمنی که به علت بحران داخلی خود فرار رو به جلو دارد، قرار داریم. نتانیاهو امروز شکست خورده و بحران زده است و به گزینه های مختلف و نابخردانه برای خروج از بحرانش روی می آورد. فلسطینی ها در غزه و قدس و کرانه باختری و اراضی ۴۸ مصمم به حمایت از قدس و مقدسات هستند و همه امت اسلامی باید به مسئولیت خود عمل کنند.

وی در ادامه گفت: نقطه آغاز معادله جدید در منطقه از یمن عزیز بوده است و از همان روز اول تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، ما به قدرت مردم این کشور برای ایستادگی و پیروزی ایمان داشتیم. ما امروز شاهد شکست ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی علیه یمن هستیم.

نصرالله همچنین با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر خود، اظهار کرد: حزب الله اصلا به تعویق انتخابات پارلمان فکر نمی‌کرد و آن را با متحدان خود مورد بررسی قرار نداده بود. ما مخالف با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام هستیم. این کار هدر دادن وقت و منحرف کردن حواس مردم است. هرکس می‌خواهد انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار شود، باید لطف کند حکومت تشکیل دهد و مسئولیت آن را بپذیرد. اکثر افرادی که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، اهداف حزبی و جناحی دارند که هیچ ارتباطی با وطن و مردم ندارد.

دبیر کل حزب الله گفت: ما حامی ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت هستیم و اینکه نباید ناامید شد. ما حامی نبیه بری در طرحش هستیم. دست اندرکاران تشکیل دولت باید به دغدغه‌های مردم لبنان توجه کنند و نگرانی که در چشمان مردم لبنان است را مشاهده کنند. دست اندرکاران تشکیل کابینه باید بحث موضوعات انسانی را در درجه اول قرار دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: اتهام حزب الله مبنی بر اینکه عامل بحران است و نادید گرفتن علت حقیقی همان موضع آمریکا و اسرائیل است. عملکرد کنونی در همه جنبه‌ها ضعیف است به ویژه که تشکیل دولت طولانی شده است. تراکم بحران‌ها اواضع کشور را به اینجا رسانده است. بر اساس اطلاعات ما دارو در انبار‌ها موجود است و محتکران دارو و نیز مواد غذایی آنرا احتکار کرده اند. محتکران به اسم معروف هستند، اما تحت پوشش سیاسی در آزادی به سر می‌برند. راهکار ریشه‌ای بحران اقتصادی به سال‌ها زمان نیاز دارد. محتکران امروز در لبنان، خائن و قاتل و فجار هستند.

نصرالله تاکید کرد: وزیران کنونی باید علیه احتکار و محتکران اعلام جنگ کنند. حزب الله حاضر است که بیست هزار داوطلب برای مبارزه با احتکار و کمک به دولت اختصاص دهد. حل بحرا بنزین ر لبنان امکان پذیر است و این طی چند روز از طریق ایران امکان پذیر است، اما احتیاج به تصمیم سیاسی جسورانه نیاز دارد. پیشنهاد ایران برای ارسال محموله‌های سوخت به لبنان و با پول لبنان همچنان پابرجاست.
۱
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما