plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۱۶۸۳۰

سعد الحریری ترکیب جدید کابینه را به‌زودی ارائه می‌کند

برخی منابع نزدیک به رئیس پارلمان لبنان از تشکیل دولت جدید این کشور به نخست‌وزیری «سعد الحریری» در آینده نزدیک خبر دادند.
سعد الحریری ترکیب جدید کابینه را به‌زودی ارائه می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، برخی منابع نزدیک به «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان گفتند که سعد الحريری نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه قصد دارد پس از بازگشت به کشور به ملاقات «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا برود.

شبکه ال بی سی لبنان به نقل از این منابع گزارش کرد که بررسی راه‌حل پیشنهادی برای تعیین دو وزیر کشور و دادگستری تا زمانیکه الحریری با ترکیب ۲۴ وزیر موافقت نکرده، آغاز نمی‌شود.

طبق گزارش شبکه النشره، این منابع گفتند که اگر برخی اطلاعات خوش‌بینانه صحت داشته باشد، تشکیل دولت جدید بزودی اعلام می‌شود.

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح بر جا گذاشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در کشور، «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر وقت استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما