plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۱۶۷۷۶

واکنش چین به درخواست بایدن برای بررسی نظریه‌های منشاء کرونا

سخنگوی وزارت امورخارجه چین دستور جو بایدن به آژانس‌های اطلاعاتی برای بررسی نظریه‌های منشاء کرونا را تلاش برای بدنام کردن دولت چین خواند.
واکنش چین به درخواست بایدن برای بررسی نظریه‌های منشاء کرونا
به گزارش ایصال ننیوز، روزنامه گاردین پنجشنبه نوشت، "ژائو لیجیان" سخنگوی وزارت امورخارجه چین با اشاره به یافته‌های گزارش ماه مارس (فروردین) سازمان جهانی بهداشت گفت: بسیار بعید است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان بیرون آمده باشد.

لیجیان افزود: یک هدف [ایالات متحده] استفاده از بیماری همه‌گیری کرونا برای بدنام کردن چین است. آنها در مورد علم بی احترامی می‌کنند، نسبت به زندگی مردم هیچ مسئولیتی ندارند و در برابر تلاش‌های هماهنگ جهانی برای مبارزه با ویروس بی ثمر عمل می‌کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین با اشاره به حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و ارائه اطلاعات بی اساس برای توجیه این حمله که به رهبری آمریکا صورت گرفت گفت: سابقه بدنام جامعه اطلاعاتی ایالات متحده مدتهاست که در جهان شناخته شده است.

واکنش وزارت امورخارجه چین پس از آن مطرح شد که بایدن روز چهارشنبه ۹۰ روز به آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده فرصت داد تا گزارشی در تلاش برای دستیابی به "نتیجه گیری قطعی" در مورد منشاء ویروس کرونا تهیه کنند.

بایدن افزود: آژانس‌های اطلاعاتی در حال بررسی دو منبع احتمالی ویروس کرونا از جمله شیوع طبیعی از حیوانات و یا تئوری اصطلاحاً "نشت آزمایشگاه" هستند.

گفتنی است، اتهام عمدی بودن انتشار ویروس کرونا توسط چین توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح شد اما اثبات نشد، اکنون دولت بایدن نیز پیگیر این موضوع شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما