plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۱۶۷۵۳

جمالی نژاد: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بزودی ابلاغ می‌شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور فرآیند قانونی خود را طی کرده است و بزودی ابلاغ می شود.
جمالی نژاد: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بزودی ابلاغ می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: این لایحه پس از ۳۷ سال تدوین شد و با تایید هیات وزیران و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تائید شورای نگهبان رسید. وی بیان‌کرد: این لایحه دغدغه درآمدی شهرداری‌ها به ویژه در شهرهای کوچک را پاسخگو خواهد بود و برای درآمدزایی کمک خواهد کرد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ی کشور با بیان اینکه اجرای این برنامه نیازمند حمایت سایر نهادهای دولتی است، تصریح کرد: برای توسعه شهرهای میانی و کوچک نیازمند زیرساخت‌ها و ایجاد محرک هستیم.

وی وجود درآمد پایدار را در توسعه شهری مهم بیان کرد و گفت: این موضوع دغدغه بسیاری از مدیران شهری است و نبود منابع تامین مالی قابل برنامه ریزی در اجرای پروژه‌های شهری مشکلاتی را ایجاد کرده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه اعتبارات دولتی در برابر حجم فعالیت‌های گسترده شهرداری‌ها ناچیز است، خاطرنشان‌ کرد: گره گشایی از مشکلات مالی با حمایت‌های دولتی و درآمدهای محلی برای بسیاری از شهرهای کشور کارساز نیست و به درآمدهای جدید نیاز است.

وی با بیان اینکه سال گذشته دولت ۴۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها کمک کرد، افزود: امسال این اعتبار افزایش پیدا می‌کند و در زمینه طرح‌هایی از قبیل ساماندهی پروژه‌های آب سطحی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، پسماند و تکمیل پروژه‌های شهرهای کوچک و میانی تخصیص می‌یابد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه میزان اعتبارات دولتی مناسب نیست، یادآورشد: با این محدودیت‌ها سعی شده است تا از فعالیت‌های مدیریت شهری در کشور حمایت شود.

وی نقش ایده پردازی و نوع نگرش اعضای شوراهای شهر و روستا و دهیاران و شهرداران برای ایجاد درآمد در منطقه خود را مهم بیان‌کرد و گفت: در برخی روستاها و شهرهای کشور درآمدهای خوبی برای مدیریت منطقه ایجاد شده است و هزینه فعالیت‌های عمده آن‌ها از این محل تامین می‌شود.

شایان ذکر است، ۷۴ درصد جمعیت کل کشور در شهرها و ۲۶ درصد نیز در روستاها سکونت دارند که در کشور هزار و ۳۱۸ شهرداری، و بیش از ۳۷ هزار دهیاری برای خدمت رسانی تشکیل شده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما