plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۱۶۶۶۰

بایدن بر راه حل دو کشور در فلسطین تاکید کرد

رئیس جمهوری آمریکا دستیابی به آتش‌بس در غزه را نتیجه مذاکرات متعدد خصوصی خود با سران دو طرف و منطقه دانست و با تاکید مجدد بر اینکه هیچ تغییری در تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل ایجاد نخواهد شد، بر راه حل دو کشور در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.
بایدن بر راه حل دو کشور در فلسطین تاکید کرد
به گزارش ایصال نیوز، جو بایدن عصر جمعه به وقت واشنگتن در نشست خبری مشترک با «مون جائه-این»رئیس جمهور کره جنوبی، در واکنش به آتش‌بس در جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه و در پاسخ به این سوال که برخی از دموکرات‌ها در سیاست خود نسبت به اسرائیل تغییر عقیده داده‌اند، آیا سیاست دولت هم تغییر کرده است، این مطلب را مطرح کرد.

بایدن افزود: «هیچ تغییری در تعهد من به امنیت اسرائیل ایجاد نخواهد شد. هیچ گاه چنین نخواهد شد. تمام.»

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اما تغییری که وجود دارد این است که ما همچنان به راه حل دو کشور نیاز داریم. این تنها پاسخ است. من در تماس با رئیس جمهوری عباس بر تعهد امنیتی و اقتصادی مان به کرانه باختری تاکید کردم.

بایدن اضافه کرد: من به اسرائیلی‎‌ها گفتم که توقف مبارزه همگانی در قدس اهمیت دارد. این باید پایان یابد. قصد دارم بکوشم با همکاری کشورهای دیگر یک بسته بزرگ برای بازسازی غزه فراهم آورم بدون اینکه فرصتی برای حماس ایجاد شود که سیستم تسلیحاتی خود را بازسازی کند.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که ادعای کمک به مردم فلسطین را داشت که بارها نیروی برآمده از آنها در مبارزه با اشغالگری را تروریست خواند و مدعی شد: مردم فلسطین به کمک نیاز دارند و متعهد هستم که انجام شود.

بایدن اظهار کرد: من فکر می‌کنم حزب ما همچنان از اسرائیل حمایت می‌کند. بگذارید صریح بگویم مادامی که منطقه بدون چون و چرا موجودیت اسرائیل به عنوان یک کشور مستقل یهودی را به رسمیت نشناسد، صلحی در منطقه نخواهد بود.

این جمله بایدن به خوبی تایید کننده این مساله است که ریشه بی‌ثباتی و ناامنی منطقه رژیم صهیونیستی است که برای مشروعیت بخشی به موجودیت جعلی خود، از اشغال و تجاوز ابایی ندارد.

بایدن تاکید کرد: این موضوع اساسی است که باید محمود عباس به عنوان رهبر مردم فلسطین و حماس به عنوان یک گروه تروریستی به رسمیت شناخته شود. همچنین ما باید غزه را برای مردم بی‌گناهی که آسیب دیدند، بازسازی کنیم. همچنین شهروندان اسرائیل اعم از عرب یا یهود باید از حق شهروندی برابر برخوردار باشند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما