plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۱۶۴۵۹
گزارش نیویورک تایمز از مذاکرات وین

ارزیابی تیم بایدن: احیای برجام باعث وحدت بین المللی می شود

تیم مذاکره کننده آمریکا می گوید ایالات متحده و ایران هر دو به دنبال احیای توافق هسته ای هستند و این مهم را در ۵ هفته مذاکرات دیپلماتیک در وین پیگیری کرده اند.
ارزیابی تیم بایدن: احیای برجام باعث وحدت بین المللی می شود
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از نیویورک تایمز، دور جدید مذاکرات در وین از جمعه آغاز شده است و علیرغم اینکه برخی از طرف ها مدعی هستند که توافق بهتری باید وجود داشته باشد اما مصاحبه با مقامات اروپایی ، ایرانی و آمریکایی حاکی از آن است که احیای توافق نامه سال ۲۰۱۵ عملی است.

یک مقام سابق آمریکایی که اکنون در دانشکده مطالعات بین الملل دانشگاه جان هاپکینز است، گفت: ایران و ایالات متحده در حال مذاکره در مورد معاملات مختلفی هستند و به همین دلیل مذاکرات بسیار کند است.

بنابراین گزارش، با همه تردید های که از سوی برخی مقامات آمریکایی درباره احیای توافق سال ۲۰۱۵ مطرح می شود، دستیاران آقای بایدن می گویند که استراتژی آنها بر این اساس استوار است که بازگرداندن توافق قدیمی باعث ایجاد وحدت بین المللی بیشتر خواهد شد. خصوصاً وحدت و همراهی با اروپاییانی که به تصمیم ترامپ در خروج از برجام اعتراض کردند.

یک مقام ارشد آمریکایی هم در این باره گفت: معامله قدیمی برنامه هسته ای ایران را جدی بگیرید. دستیاران ارشد بایدن اظهار داشتند که سه سال فشار حداکثری بر ایران نتوانست دولت ایران را بشکند.

بلینکن ، وزیر امور خارجه گفت که ایالات متحده جدیت خود را برای بازگشت به توافق نشان داده است.

وی مدعی شد: آنچه ما هنوز نمی دانیم این است که آیا ایران آمادگی تصمیم گیری مشابه را دارد و می تواند به جلو حرکت کند. چرا که ایران خواستار لغو بیشتر تحریم ها است در حالی که اصرار دارد بیشتر زیرساخت های هسته ای خود به ویژه سانتریفیوژهای پیشرفته را نگه دارد، موضعی که برای واشنگتن غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما