plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴
کد مطلب : ۱۶۴۰۷

مجروح شدن 205 نمازگزار در حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی

منابع خبری و هلال احمر فلسطین از حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی در جمعه شب و زخمی شدن 205 نفر خبر دادند.
مجروح شدن  205 نمازگزار در حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی
به گزارش ایصال نیوز، نظامیان صهیونیست درهای مسجدالاقصی را بستند و به نمازگزاران فلسطینی حمله کردند.

بر اساس این گزارش، با هتک حرمت داخل مسجد الاقصی، دستکم 200 فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست در محوطه و داخل صحن مسجد زخمی شدند. نظامیان صهیونیست با ورود به صحن‌های مسجد الاقصی اقدام به شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک آور کردند.

هلال احمر فلسطین بامداد روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در محوطه مسجد الاقصی، الشیخ جراح و باب العامود، 205 نفر مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است که در نتیجه استفاده از گلوله‌های لاستیکی و اشک آور و بمب‌های صوتی، 88 مجروح که بیشتر از ناحیه چشم و صورت آسیب دیده بودند، به بیمارستان منتقل شده و بقیه نیز سرپایی مداوا شدند.

منابع بیمارستانی فلسطین اعلام کردند که نیروهای اشغالگر به کادرهای پزشک داخل محوطه الاقصی حمله کردند و مانع از رسیدن کمک‌های پزشکی به مجروحان این درگیری‌ها می شوند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که هنوز تعداد زیادی از نمازگزاران از جمله افراد مسن و کودکان همچنان در مسجدالاقصی در بازداشت بسر می برند.

حمله کم سابقه و وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی بازتاب گسترده جهانی در پی داشت و  گروه های فلسطینی و کشورهای عربی و اسلامی، هتک حرمت مسجدالاقصی و نمازگزاران مظلوم فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند. 

محمود عباس از سازمان ملل خواستار رسیدگی و اقدام فوری برای توقف این جنایت شد و کشورهای اسلامی از جمله اردن، مصر، سوریه، قطر، عربستان، کویت و ترکیه این اقدام ظالمانه صهیونیست ها را محکوم کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما