plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۱۶۴۰۶

عراقچی: آمریکا‌یی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که بخش بزرگی از تحریم‌ها را بردارند

مذاکرات هیچ ارتباطی با انتخابات ندارد
معاون وزیر امور خارجه با بیان این‌که آمریکا‌یی‌ها تا الان اعلام آمادگی کرده‌اند که بخش بزرگی از تحریم‌ها را بردارند که البته از نظر ما هنوز کامل نیست، یادآور شد که مذاکرات جاری در وین هیچ ارتباطی با انتخابات در ایران ندارد.
عراقچی: آمریکا‌یی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که بخش بزرگی از تحریم‌ها را بردارند
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از العالم، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات وین پس از نشست امروز (جمعه) کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی عنوان کرد: امروز جلسه اول کمیسیون مشترک از دور جدید مذاکرات در وین برگزار و ما دور جدید را آغاز کردیم و از بعدازظهر امروز نیز کار گروه‌های کاری رفع تحریم‌ها و هسته‌ای آغاز خواهد شد.

وی افزود: امروز بعد از چند روزی که هیأت‌ها برای مشورت به پایتخت‌هایشان برگشته بودند، با انرژی جدیدی بحث‌ها را شروع کردند. آن چه از جلسه اول می‌شود استنباط کرد، جدیت همه طرف‌ها برای رسیدن به یک راه حل و احیای مجدد برجام است.

* آمادگی آمریکا برای برداشتن بخش بزرگی از تحریم‌هایشان

عراقچی همچنین گفت‌: اخباری که از سمت آمریکایی‌ها به ما منتقل می‌شود این است که آنها برای بازگشت به برجام جدیت دارند. تا الان اعلام آمادگی کرده‌اند که بخش بزرگی از تحریم‌های خودشان را بردارند. البته از نظر ما هنوز کامل نیست و به همین دلیل مذاکرات ادامه می‌یابد تا وقتی به همه خواسته‌های خودمان برسیم.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: اگر خواسته‌های ما تامین شود جمهوری اسلامی ایران نیز کاملاً جدی است که به اجرای کامل برجام مجددا برگردد و این اراده جمهوری اسلامی ایران است که اتخاذ شده و هیچ ارتباطی هم با مسائل دیگر در تهران ندارد، با امر انتخابات که طبیعتا موضوع مهمی در کشور است ولی به این موضوع هیچ ارتباطی ندارد. مذاکرات ما فارغ از مسائل حاشیه‌ای و جانبی برگزار می‌شود و اهداف ملی و منافع ملی را در نظر دارد و صرفا در راستای خطوط تعیین شده که از مواضع قطعی نظام است در آن راستا برای منافع کشور و برداشته شدن تحریم‌ها حرکت می‌کنیم.

وی گفت: موارد مورد اختلاف نظر کوچک نیست و باید بحث و مذاکره درباره آن انجام شود تا بشود راه‌حل‌هایی را پیدا کرد.

عراقچی همچنین درباره دور بعدی مذاکرات نیز عنوان کرد که مذاکرات تعطیلی و آخر هفته نخواهد داشت.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما