plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۶۴۰۱
در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس

قالیباف: امروز موازنه قدرت در فلسطین و منطقه به نفع مقاومت است

همه پرسی؛ راهکار سیاسی مسئله فلسطین است
رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی قدس، گفت: عمیقاً معتقدم مقاومت و وحدت میان گروه­‌های فلسطینی تنها گزینه­ های مردم فلسطین در مبارزه با رژیم کودک‌ک­ش و غاصب صهیونیستی است و همه ما وظیفه داریم که ملت فلسطین را در این جهاد مقدس یاری رسانیم. امروز موازنه قدرت در فلسطین و منطقه به نفع مقاومت است که می­تواند ملت فلسطین را به گام نهایی و آرمانی خود بیش از هر زمان دیگری نزدیک سازد.
قالیباف: امروز موازنه قدرت در فلسطین و منطقه به نفع مقاومت است
به گزارش ایصال نیوز از خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف در پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: عمیقاً معتقدم مقاومت و وحدت میان گروه­ های فلسطینی تنها گزینه­ های مردم فلسطین در مبارزه با رژیم کودک­‌کش و غاصب صهیونیستی است و صهیونیست­ها به هیچ وجه حقوق بشر و طرح‌­های دموکراتیک را درک و مراعات نمی­ کنند. همه ما وظیفه داریم که ملت فلسطین را در این جهاد مقدس یاری رسانیم. امروز موازنه قدرت در فلسطین و منطقه به نفع مقاومت است که می­تواند ملت فلسطین را به گام نهایی و آرمانی خود بیش از هر زمان دیگری نزدیک سازد. تحقق این آرمان، وظیفه همه فلسطینیان و تمامی گروه­‌ها و نهادهای سیاسی و مقاومتی و مردمی فلسطین و امت اسلامی است. 

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

با درود به روح پرفتوح امام راحل عظیم الشأن حضرت امام خمینی (رضوان­ا... تعالی علیه) که هوشمندانه با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، رسالتی جهانی را برای آزادی سرزمین­های اشغالیِ فلسطین و مسجدالاقصی، از لوث وجود رژیم جعلی صهیونیستی تبیین نمودند؛ این روز را گرامی می­داریم و از خداوند متعال مسالت می­ نماییم که به مجاهدین فلسطین و مقاومت برای ریشه­‌کن کردن این غده­ی سرطانی از منطقه، ثباتِ قدم و پیروزی عاجل عطا فرماید.

نگاهی به دست ­آوردهای برگزاری سالانه روز جهانی قدس نشان می­‌دهد که ابتکار عمل امام راحلِ  عظیم الشأن و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری نه تنها قضیه فلسطین را پویا و بالنده نموده، بلکه علیرغم توطئه ­های مکرر آمریکا و صهیونیست ­ها در حذف نام فلسطین از منطقه، همچنان مسئله مقاومت، اشغال فلسطین و آوارگی 7 میلیون فلسطینی را در صدر موضوعات بین­ المللی قرار داده است. در این راستا برگزاری تظاهرات بازگشت فلسطینی ­ها، فراخوان و پیام مهمی مبنی بر عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین مادری می­ باشد که تداوم آن به اهداف مقاومت و نزدیکتر شدن به آزادی مسجدالاقصی قبله اول مسلمین بیش از پیش کمک کرده است.

ماهیت و فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی، از ابتدای تاسیسِ آن، توسط نظام سلطه، تا به امروز مبتنی بر تضعیف جهان اسلام و ممانعت از وحدت و انسجام امت اسلامی بوده است. این فلسفه­ شوم، همچنان به قوت خود باقی است و از نگاه نظام سلطه، هیچ کشوری در منطقه­ نباید از نظر قدرت ِاقتصادی و نظامی و حتی علمی و صنعتی بر رژیم صهیونیستی برتری داشته باشد. 

به باور ما هر حرکتی که جهان اسلام را از اولویت اصلی آن یعنی حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف منحرف سازد، بدون شک در مسیر خدمت به رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان جهان اسلام و قدس عزیز قرار دارد. 

به رغم تلاش و اعمال فشار برای عادی­ سازی روابط میان رژیم صهیونیستی، با تعداد اندکی از حاکمان عربی و اسلامی، اما امت اسلامی، همه ملت­‌های منطقه و بسیاری از دولت­‌ها، از آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف و تشکیل دولت مستقل فلسطینی از بحر تا نهر منحرف نخواهند شد.

بی ­تردید فلسطین متعلق به فلسطینیان است و باید با اراده­ی آنان اداره شود. جمهوری اسلامی ایران طرح دموکراتیک همه پرسی را بعنوان راه­کارِ سیاسی در سازمان ملل به ثبت رسانده است. طرح همه ­پرسی از همه‌­ی ادیان و اقوام فلسطینی، راه­ حلی است که می ­تواند بر چالش ­های امروز و فردای فلسطین فائق آید. این طرح نشان می ­دهد که ادعای یهودی ستیزی که نظام سلطه و صهیونیست ­ها آن را تکرار می­کنند، بکلی بی اساس است. در این طرح، فلسطینیانِ اصیل، اعم از یهودی و مسیحی و مسلمان، در یک همه ­پرسی شرکت و سرنوشت خود را تعیین می­کنند. آنچه قطعاً در آینده­ منطقه جایی ندارد نظام جعلی صهیونیستی است.

عمیقاً معتقدم مقاومت و وحدت میان گروه­های فلسطینی تنها گزینه‌های مردم فلسطین در مبارزه با رژیم کودک­‌کش و غاصب صهیونیستی است و صهیونیست­‌ها به هیچ وجه حقوق بشر و طرح­های دموکراتیک را درک و مراعات نمی­ کنند. همه ما وظیفه داریم که ملت فلسطین را در این جهاد مقدس یاری رسانیم. امروز موازنه قدرت در فلسطین و منطقه به نفع مقاومت است که می ­تواند ملت فلسطین را به گام نهایی و آرمانی خود بیش از هر زمان دیگری نزدیک سازد. تحقق این آرمان، وظیفه همه فلسطینیان و تمامی گروه­‌ها و نهادهای سیاسی و مقاومتی و مردمی فلسطین و امت اسلامی است. 

وجود این روحیه جهادی و مقاومتی، رمز بسیار مهم و کلید موفقیتِ پیروزی ­های آینده ملت فلسطین و مقاومت خواهد بود و دشمن صهیونیستی با اطلاع از اهمیتِ این رویکرد، تمام تلاش خود را صرف کشتار زنان و کودکان فلسطینی ،توسعه شهرک­سازی ، آوارگی بیشتر فلسطینی­ها از خانه و کاشانه خود و تخریب آثار اسلامی در قدس شریف نموده تا هویت اسلامی و فلسطینی قدس و سرزمین­های اشغالی را محو کند. 

اینجانب آمادگی کامل مجلس شورای اسلامی را برای همراهی و همکاری با مجالس کشورهای اسلامی و جهان در مسیر نیل به هدف تعیین شده در روز جهانی قدس که همان تشکیل دولت واحد فلسطین در سراسر سرزمین مادری و به پایتختی قدس است اعلام و بر مواردی تأکید می‌نمایم:

اول- بی ­تردید وضعیت امروز سرزمین­ های اشغالی ایجاب می­کند که همه کشورها و سازمان ­های بین­ المللی در جهت تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین به وظیفه و مسئولیت خود عمل کنند. این رسالت جهانی زمانی اهمیت پیدا می ­کند که ما در پرونده ننگین و نکبت ­بار رژیم صهیونیستی در طول 73 سال اشغال سرزمین فلسطین، غیر از جنایت و ترور، تداوم محاصره غزه، کودک­ کُشی، اسارت، تخریب منازل، سرکوب آزادی­ها، پایمال کردن ابتدایی­ ترین حقوق بشر، نژادپرستی، ادامه الحاق اراضی فلسطین، شهرک­سازی، تبعیض در واکسیناسیون پاندومی کرونا و ممانعت از تزریق واکسن کرونا به زندانی­‌ها، نقطه مثبتی نمی‌­ینیم. 

دوم - جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که به عنوان یک کشور حامیِ فلسطین و با هدف تأمین حداکثری امنیت ملی و امنیت منطقه غرب آسیا، ضمن حمایت از گفتمان مقاومت، همزمان، راه ­حل سیاسی و دموکراتیک، برگزاری همه ­پرسی در سرزمین­های اشغالی با مشارکت همه ساکنین اصیل را برای تعیین سرنوشت، در سازمان ملل به ثبت رسانده است و پیگیر اجرای این راه­ حل می­باشد. انتظار داریم که این ابتکار عمل مشروع توسط سازمان همکاری­‌های اسلامی، اتحادیه ­های بین ­المجالس اسلامی، آسیایی و جهانی و جنبش عدم تعهد نیز مورد حمایت قرار گیرد. 

سوم - با توجه به شرایط منطقه و جهان، از پارلمان­ های اسلامی می­خواهم بار دیگر با تشکیل کمیته ­های ویژه­ فلسطین، اقدامات تأثیرگذار خود را به منظور حرکت منسجم و یکپارچه در حمایت از حقوق ملت فلسطین باز تعریف نمایند.

چهارم – دولت‌­ها و پارلمان‌­ها می‌­توانند با جدیت، ضمن رصد و پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین­های اشغالی و مستندسازی از جرایم ارتکابی سیستماتیک و مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، پیگیری حقوقی و جنایی این جنایات در محاکم بین­المللی را در اولویت قرار دهند. 

پنجم – ضروریست اجرای مصوبات کمیته تحریم سازمان همکاری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی مورد توجه مشترک پارلمان‌­های کشورهای اسلامی قرار گرفته و نمایندگان محترم در این زمینه قانونگذاری­ های ملی صورت گرفته را عملیاتی سازند. 

ششم – انتظار می­ رود، پارلمان­ های کشورهای اسلامی، دولت خویش را مکلف سازند، با تشکیل یک کمیته تحقیق بین ­المللی، جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی را در محاکم رسمی محاکمه نمایند. مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد در این خصوص رایزنی­‌های لازم را با پارلمان­‌های اسلامی به صورت فعال به عمل آورند.

از خداوند متعال مسالت داریم که به ملت فلسطین و مقاومت توفیق دهد تا بتوانند با ادامه مسیر جهادی، رسالت آزادی قبله اول مسلمین را هر چه زودتر محقق سازند و همه ادیان الهی بتوانند در منطقه عاری از وجود صهیونیست­های اشغالگر، آزادانه در مسجدالاقصی به درگاه خداوند راز و نیاز نمایند. 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما