plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۱۶۳۷۸

سیدحسن نصرالله: عمر رژیم صهیونیستی کوتاه است و آینده‌ای ندارد

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در آستانه روز جهانی قدس تاکید کرد مسئولیت ما امروز در قبال قدس و آرمان مردم فلسطین بیشتر شده است.
سیدحسن نصرالله: عمر رژیم صهیونیستی کوتاه است و آینده‌ای ندارد
به گزارش ایصال نیوز، سید حسن نصرالله عصر چهارشنبه در سخنانی به مناسب روز جهانی قدس گفت: آرمان قدس و فلسطین را مقدس‌ترین مساله در کره زمین معرفی و بر پایبندی مقاومت به آزادی قدس تاکید کرد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد ما بار دیگر از یک منبر و تریبون واحد متعلق به مقاومت و جنبش‌های مقاومت و نیرو‌های مقاومت، پایبندی و ایمان خود را به آرمان فلسطین و التزام خود را به این مسئولیت و اصرار و پافشاری خود را بر انجام این تکلیف الهی، انسانی و اخلاقی و دینی و شرعی در قبال مقدس‌ترین مساله در کره زمین اعلام می‌کنیم.

سیدِ مقاومت افزود: امروز بنا بر دلایل و عواملی مسؤولیت ما در برابر قدس و‌ آرمان مردم فلسطین بیشتر شده است. جوانان فلسطینی همچنان آماده ایثار و از خودگذشتگی هستند. محور مقاومت خطرناکترین مرحله را در منطقه پشت سر گذاشته است. امروز محور مقاومت جدی است و هر روز در حال تکامل و هماهنگی بیشتر است و شاهد صلابت و ثبات محور مقاومت هستیم.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: کنشگری ساکنان نوار غزه با طوفان قدس و ورود نظامی محدود و حساب شده به ماجرا برای یاری قدس با هدف ایجاد یک معادله جدید، در نوع خود تحولی بسیار مهم به شمار می‌آید.

سید حسن نصرالله گفت: ما همگان را در این روز مقدس دعوت می‌کنیم تا موضع صادقانه و مومنانه، خالصانه و شجاعانه خود را بیان کنند. مجموعه عوامل و تحولاتی که وجود دارد بر بزرگی و سنگینی مسئولیت بر دوش همه ما تاکید می‌کند. بعضی از این عوامل مثبت و برخی منفی هستند. هر دو نوع این عوامل احساس مسئولیت ما را در قبال قدس، مساله فلسطین و ملت فلسطین بیشتر می‌کند.

سید مقاومت ادامه داد: از جمله این عوامل در وهله نخست، طوفان قدس است که ساکنان شریف آن از جمله جوانان شجاع به میدان آمدند و دیدیم که چگونه با ابزار‌های جنگی و خوی وحشیگری صهیونیست‌ها مقابله کردند. ما تصاویر و منظره‌هایی از جلال و بزرگی این جوانان را مشاهده کردیم. کنشگری ساکنان نوار غزه با طوفان قدس و ورود نظامی محدود و حساب شده به ماجرا برای یاری قدس با هدف ایجاد یک معادله جدید یک تحول مهم به شمار می‌آید.

او به عملیات اخیر در جنوب شهر نابلس و تیراندازی به سمت نظامیان صهیونیست که موجب زخمی شدن سه نظامی شد، اشاره کرد و گفت که این عملیات نشان از اصرار مردم فلسطین بر حق و حقوق خودشان است و نسل جوان فلسطین همچنان آماده فداکاری است و در هر شرایطی به سمت پیروزی قاطعانه قدم بر می‌دارند.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت که پایان دوره ترامپ و عاملانش در منطقه و سقوط طرح معامله قرن از جمله تحولات مهم در منطقه است و اتفاقات اخیر فرصت‌های پیش روی محور مقاومت را افزایش داده و شرایط جدید منطقه و اعتراف دشمنان به شکست و رسیدن به بن بست از جمله عواملی است باید احساس کنیم آزادی قدس نزدیک است.

او با بیان اینکه امروز تأثیر سازش را می‌بینیم، گفت که سازش موجب شد تا صدای مقاومت رساتر شود و کشورهای سازشگر یک روز نیز در درگیری و مبارزه با رژیم صهیونیستی نبوده‌اند تا خروج آن‌ها از مسیر مبارزه تأثیری در مسأله داشته باشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس تأکید کرد که محور مقاومت باید همبستگی خود را افزایش داده و بیش از پیش در میدان حاضر باشد و قدرت خود را افزایش دهد، چرا که آینده را در منطقه محور مقاومت خواهد ساخت. او خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: «شما بر اساس پیش‌زمینه‌های دینی و عقیدتی خود می‌دانید که این رژیم آینده‌ای ندارد و در معرض نابودی است. به اسرائیلی‌ها می‌گویم که شما در این معرکه تلاش و کوشش و جوانان خودتان را ضایع کرده و نابودی می‌کشانید و خون آن‌ها را هدر می‌دهید.»

سید حسن نصرالله سپس به شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: «به روح بزرگ فرمانده شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم که نام و تصویر و روح و تفکر استراتژیکش باقی خواهد ماند. حضور میدانی و نفس‌های او با قدرت در تمامی میدان‌های محور مقاومت امتداد دارد.»

دبیرکل حزب الله لبنان سپس گفت که حضور مردم فلسطین در میادین مبارزه حجت الهی بزرگی برای تمامی مردمان عرب و مسلمانان و هر انسان آزاده‌ای در جهان است تا مسئولیت خود را شناخته و با قدرت و با تمامی امکانات در کنار مردم فلسطین بایستد.

او تأکید کرد که در روز قدس علی‌رغم خطر ویروس کرونا به هر شکلی که منافاتی با اقدامات پیشگیرانه نداشته باشد باید با قدرت موضع خود را فریاد بزنیم.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما