plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۶۳۵۷

حملات راکتی به بخش آمریکایی پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق هدف از این حملات را "تضعیف توان نیروهای امنیتی عراق" خواند. پنتاگون با تایید این حمله موشکی از ادامه حملات ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد در این پایگاه، فقط پیمانکاران آمریکایی در کنار ارتش عراق کار می کنند.
حملات راکتی به بخش آمریکایی پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد
به گزارش ایصال نیوز، ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی دولت عراق دوشنبه شب حمله به محل نظامیان آمریکایی در نزدیکی پایگاه "بلد" در شمال بغداد را تأیید کرد.

در بیانیه مطبوعاتی این نهاد آمده است: نیروهای امنیتی عراق عملیات امنیتی گسترده‌ برپایه گزارش اطلاعاتی دقیق را برای جستجو و شناسایی عناصر تروریستی آغاز کرده اند. این عناصر خودسر ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی، ۴ موشک از نوع کاتیوشا از منطقه دورافتاده به شهرستان "الخالص" در استان دیاله شلیک کرده‌اند که در اطراف پایگاه هوایی بلد سقوط کرده است.

برپایه این بیانیه، این حمله موشکی هیچ گونه خسارت مادی و جانی به دنبال نداشته است.

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق هدف از این شلیک را "تضعیف توان نیروهای امنیتی عراق" خواند و اعلام کرد که این گونه اقدامات خارج از چارچوب قانون بدون مجازات نخواهند ماند، این اقدامات پیامد خوبی را برای عراق و ساکنان آن به همراه ندارد.

رسانه‌های عراقی دوشنبه شب از حمله راکتی به دفتر شرکت آمریکایی سالی پورت در نزدیکی پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز وابسته به نیروهای مقاومت البته اعلام کرده بود، ۹ راکت به بخش نظامی نیروهای آمریکایی در شرکت سالی پورت در پایگاه البلد و یک راکت هم خارج از پایگاه سقوط کرده است.

درحالی که ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق تلفات جانی و مالی ناشی از این حمله را رد کرده است، پیشتر رسانه‌ها از وجود تعدادی کشته و زخمی در میان پیمانکاران آمریکایی خبر داده بودند.

گفتنی است به گزارش الجزیره، جان کربی سخنگوی پنتاگون بامداد امروز سه شنبه با تایید این حمله موشکی گروه های ناشناس به پایگاه البلد عراق، از ادامه حملات ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد در این پایگاه، هیچ نظامی آمریکایی و ائتلاف حضور ندارد و فقط در این پایگاه، پیمانکاران آمریکایی در کنار ارتش عراق کار می کنند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما