plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۱۶۲۸۵

امیر موسوی با سفر به اصفهان، دستور احداث ۵ بیمارستان صحرایی را صادر کرد

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی زمینی حداقل پنج بیمارستان مطابق الگوی احداث شده در اصفهان را در سراسر کشور احداث کند.
امیر موسوی با سفر به اصفهان، دستور احداث ۵ بیمارستان صحرایی را صادر کرد
به گزارش ایصال نیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز پنجشنبه طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با مجموعه دست‌اندرکاران احداث بیمارستان صحرایی ارتش در اصفهان با تقدیر از زحمات این مجموعه، گفت: این بیمارستان‌ها متناسب با درخواست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و استانداران احداث و در اختیار مجموعه درمانی کشور قرار گیرد تا بخشی از بار مسئولیت از مجموعه بهداشت و درمان کشور کاسته شود.

وی اظهار کرد: ارتش همچنان در کنار مردم قرار دارد و مطمئن هستیم با عزم و اراده و توانایی می‌توانیم کمک‌های بیشتری به مجموعه بهداشت و درمان در حوزه مقابله و مدیریت کرونا داشته‌ باشیم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر تامین نیروی انسانی موردنیاز از بخش‌هایی چون سربازان پزشک و پرستار، گفت: فرمانده نیروی زمینی به عنوان فرمانده میدان در این بخش با توجه به شناخت از ظرفیت‌هایی که امکان آن هست در تامین نیروی انسانی موردنیاز مجموعه بهداشت و درمان اقدام کند.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از احداث بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی در اصفهان توسط ارتش، تصریح کرد: این اقدام الگوی خوبی برای بهره‌وری بیشتر از توانایی‌های ۲ طرفه ارتش و کادر درمان در حوزه مدیریت بیماری کروناست.

امیر سرلشکر موسوی گفت: درود به روح شهدای عرصه سلامت در این مدت بیماری کرونا جان خود را فدا کردند و به همه عزیزان جبهه سلامت از جمله همکارانم در ارتش جمهوری اسلامی و کسانی که به صورت مستقیم در خط مقدم قرار دارند، خدا قوت می‌گوییم و زحمات آنها قدردانی می‌کنیم.

امروز همچنین امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در اصفهان از مراحل و بخش‌های مختلف بیمارستان صحرایی ارتش در اصفهان بازدید کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در این ارتباط زنده در پاسخ به دستور فرمانده کل ارتش در خصوص ساخت پنج بیمارستان صحرایی در سطح کشور، گفت: این بیمارستان‌ها به زودی و به ‌بهترین نحو ممکن اجرا خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیش از سخنان امیر موسوی در این ارتباط زنده ، گفت: ساخت این بیمارستان ظرفیت بستری را برای بیماران غیرکرونایی که در نوبت دریافت خدمات قرار دارند افزایش خواهد داد.

طاهره چنگیز ادامه داد: این نوع بیمارستان‌ صحرایی با توجه به اینکه در مجاورت بیمارستان الزهرا (س) قرار دارد، به بخش‌هایی چون اتاق عمل، اتاق تصویر برداری و آزمایشگاه نیازمند نیست و می‌تواند این خدمات را از بیمارستان اصلی دریافت کند.

وی با اشاره به نیاز مبرم کادر درمانی استان به نیروی انسانی متخصص، گفت: ارتش می‌تواند با تامین این نیروها از بین کادر پزشکی متعهد به خدمت از جمله سربازان با تخصص‌های پزشکی و پرستاری به بخش درمان کمک شایانی داشته باشد.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش و مجری احداث بیمارستان در این مراسم گفت: بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی دارای اتاق‌های آی‌سی‌یو، اتاق مانیتورینگ و پرستاری، اتاق احیا و مجهز به دستگاه‌های ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز، مانیتورینگ قلب است و همه تجهیزات نو و تمامی تخت‌ها بیمارستانی و دارای امکانات لازم است.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی افزود: این بیمارستان ظرف مدت پنج روز آماده سازی شد و در صورت درخواست مقامات بهداشت و درمان استان و بسته به شرایط امکان افزایش ظرفیت تا ۲۰۰ تخت را داراست.

بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی ارتش منطقه اصفهان در مجاورت بیمارستان الزهرا (س) طی مراسمی شنبه با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مسوولان استان افتتاح و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما