plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۱۶۲۷۵
در سخنرانی در کنگره

بایدن: هدف آمریکا "پیروزی در قرن 21" است

چین اصلی ترین رقیب امریکاست
جوزف بایدن، رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت هدف ایالات متحده "پیروزی در قرن 21" است و برای این منظور با كشورهای مختلف رقابت می كند.
بایدن: هدف آمریکا "پیروزی در قرن 21" است
رئیس جمهور آمریكا در سخنرانی خود در کنگره ایالات متحده تحت عنوان "اوضاع کشور" ضمن بیان این مطلب از چین به عنوان اصلی ترین رقیب نام برد.

بایدن در سخنرانی خود که از کانال یوتیوب کاخ سفید پخش شد همچنین از آمریکایی ها خواست که تفرقه در جامعه و اختلافات بین حزبی را کنار بگذارند. به گفته رئیس دولت ایالات متحده، آمریکایی ها نباید با یکدیگر رقابت کنند ، بلکه باید با بقیه جهانیان رقابت کنند.

پیش از این، بایدن سیاست ایالات متحده در قبال روسیه را شرح داده بود. به گفته وی ، واشنگتن به دنبال تشدید تنش با مسکو نیست ، اما قول داد "دخالت" ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا عواقبی برای مسکو به همراه داشته باشد. روسیه بارها این اتهام را رد کرده است.

سخرانی بایدن ساعت 21 دیروز به وقت محلی (ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد امروز به وقت تهران) آغاز شد. این پیام سنتی رهبران آمریکا به کنگره در اوایل سال میلادی درباره اوضاع کشور است این بار رئیس دولت آمریکا تصمیم گرفت  آنرا مصادف با 100ـ مین روز ریاست جمهوری خود ایراد کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما