plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۱۶۲۶۱

یک نماینده مجلس: تغییرات لایحه بودجه بدعت بزرگی در قانونگذاری است

کسانی که در این زمینه خلاف قانون عمل کردند باید پاسخگو باشند
سخنگوی فراکسیون مستقل ولایی گفت: تغییرات در لایحه بودجه بدعت بزرگی در قانونگذاری است که فرافکنی پاسخ درستی به این اشکال و ایراد اساسی نیست و باید با عذرخواهی و اصلاح امور برای حفظ جایگاه مجلس اقدام فوری شود.
یک نماینده مجلس: تغییرات لایحه بودجه بدعت بزرگی در قانونگذاری است
به گزارش ایصال نیوز، «غلامرضا نوری قزلجه» در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تغییرات جداول بودجه ۱۴۰۰ و رویکرد مجلس در این خصوص گفت: تعداد زیادی از نمایندگان معترض به دستکاری و تغییرات در جداول بودجه هستند و هر پاسخی باید موضع بیش از صد نفر از نمایندگان که در نامه به رییس مجلس خواستار شفاف سازی تغییرات در جداول بودجه شدند، را مد نظر داشته باشد و باید بدانیم که روابط عمومی مجلس متعلق به همه نمایندگان مجلس اعم از موافق و مخالف است و تنها روابط عمومی رییس مجلس نیست.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یادآور شد: در تاریخ مجالس بعد از انقلاب چنین اتفاقی نیفتاده که تصویب بودجه در اواخر اسفند به پایان برسد و رییس مجلس در ۲۵ فروردین پیوست ها و جداول آن را ابلاغ کند و یا در اعداد و ارقام آن تغییراتی به وجود آید! در این مساله تعداد موارد مهم نیست. مهم تغییرات و دستبرد به مهمترین سند مالی کشور است و باید ابعاد این قضیه روشن شود.

معاون اجرایی مجلس دهم گفت: گرچه در مجلس گذشته نماینده نبودم اما بواسطه مسئولیتی که داشتم از نزدیک در جریان امورات بودم و هیچ‌گاه در بررسی بودجه چنین خلافی صورت نگرفته بود و همه شاهد رعایت دقیق مُر قانون بودیم و اگر شرایط خاصی هم در شیوع کرونا پیش آمد، در آنجا هم از ظرفیت قانون اساسی استفاده شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته از اعداد و ارقام بودجه مصوب مجلس و حتی در بودجه خود مجلس هم ریالی جابجا نمی‌شد و این اتهام به مجلس دهم آن هم در ماه مبارک رمضان نارواست.

نوری قزلجه با بیان اینکه تغییرات در جداول بودجه صرفا ادعای یک روزنامه نیست، تاکید کرد: در این باره نامه‌ای از سوی ۱۰۰ نفر از نمایندگان برای پاسخگویی و شفافیت نوشته شد. البته نمایندگان معترض بیش از ۱۰۰ نفر هستند اما در مقدمه این نامه به رد اعتبارنامه یکی از نمایندگان محترم اشاره شده بود که من و تعداد قابل توجهی از همکاران این مطلب را نامربوط دیدیم و نامه را امضا نکردیم.

نماینده بستان آباد گفت: کسانی که در این زمینه خلاف قانون عمل کردند باید پاسخگو باشند و پشت روابط عمومی و رسانه پنهان نشوند. فرافکنی پاسخ به این اشکال و ایراد اساسی نیست و یک بدعت بزرگی در قانونگذاری است.

وی عذرخواهی و اصلاح امور را بهترین پاسخ برای این اقدام عنوان کرد و گفت: متهم کردن دیگران و فرافکنی این مساله را پیچیده می کند ‌با پاسخ‌های نامفهوم و گمراه کننده نمی‌توان ضعف‌ها را پوشش داد.

نوری قزلجه گفت: ظاهرا بخشی از این تغییرات در جداول بودجه توسط هیات رییسه مجلس و کمیسیون تلفیق انجام نشده، و افراد غیرنماینده‌ای هم در این امر دخیل بودند که اگر این موضوع صحت داشته باشد خیلی اتفاقی ناپسند و تأسف باری خواهد بود و به نوعی توهین به جایگاه مجلس و شان نمایندگان است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی خاطرنشان کرد: پاسخ اخیر روابط عمومی مجلس در این زمینه را همانند برخی اقدامات که توسط ارکان و افراد غیر نماینده در مجلس در ماه‌های گذشته اتفاق افتاده ناشی از ناپختگی و کم تجربگی و عدم اطلاع از شأن و جایگاه والای مجلس در رأس امور می‌دانم و لذا هیات رییسه و رئیس مجلس باید در این موضوع توجه بیشتری داشته باشند تا مجلس بیش از این گرفتار حاشیه نشده و جایگاه آن به این حد تضعیف نشود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما