plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۱۶۱۹۱

پروازهای هند و پاکستان به ایران ممنوع شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت کلیه پروازهای کلیه پروازها به و از کشورهای هندوستان و پاکستان به ایران ممنوع شد.
پروازهای هند و پاکستان به ایران ممنوع شد
به گزارش ایصال نیوز، محمدحسن ذیبخش درباره ممنوعیت پروازهای هندوستان و پاکستان اظهار کرد: براساس تصمیم وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی و همچنین شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در آن کشورها، کلیه پروازها به و از دو کشور هند و پاکستان از ساعت ۲۴ امشب ممنوع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پرواز برنامه‌ای بین ایران و هند وجود ندارد و در حال حاضر پروازها محدود و به صورت موردی انجام می شود، افزود: پذیرش مسافر کانکشن از کشورهای مذکور نیز ممنوع خواهد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت پروازی به ۴۱ کشور وجود دارد، تصریح کرد: پرواز از مبدأ و مقصد کشورهایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

به گفته ذیبخش، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت امورخارجه ایران در کشورهای مبدأ دارای اعتبار است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما