plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۱۶۱۴۳
مدیرعامل بهشت زهرا خبر داد

۱۴۷ متوفای کرونایی طی روز گذشته در بهشت زهرا (س) دفن شدند

شب عید عدد متوفا‌های کرونایی تک رقمی بود
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران گفت: روز گذشته ۳۱ فروردین سال جاری ۱۴۷ نفر از جان باختگان کرونایی در این آرامستان دفن شدند.
۱۴۷ متوفای کرونایی طی روز گذشته در بهشت زهرا (س) دفن شدند
به گزارش ایصال نیوز، سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران روز چهارشنبه در گفت وگوی زنده تلویزیونی گفت: ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۰ یکی از سخت‌ترین و غم انگیز‌ترین روز‌های تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا (س) تهران بود.

وی با بیان اینکه روز گذشته رکورد بی سابقه‌ای در تاریخ بهشت زهرا (س) تهران ثبت شد، اظهار داشت: در کنار این آمار روزانه ۲۰۰ متوفای عادی نیز در این آرامستان دفن می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران خاطرنشان کرد: این درحالی است که در شب عید امسال عدد متوفا‌های کرونایی در این آرامستان تک رقمی و به عدد ۹ رسیده بودیم.

این مسئول با بیان اینکه روز گذشته شرایط تلخ و ناگواری در بهشت زهرا (س) بود، اضافه کرد: این آرامستان در تاریخ خود حتی دوران دفاع مقدس و بحران‌هایی نظیر زلزله و سیل چنین آماری را ثبت نکرده است.

خال با بیان اینکه کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) ۱۴ ماه است که با بحران کرونا مبارزه می‌کند، تاکید کرد: همه بحران‌ها در یک بازه زمانی پایان می‌یافتند و جمع می‌شد، ولی متاسفانه آخر بحران کرونا معلوم نیست.

وی از هموطنان خواست با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در قطع زنجیره کرونا به پرسنل بهشت زهرا (س) و کادر درمان کمک کنند.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران در جنوب تهران واقع شده است و فعالیت آن به صورت رسمی در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد. این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.
 
انتهای پیام/*
۲
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما