plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۱۶۰۸۳

حضور ناو گروه روسیه در دریای سیاه در بحبوحه تنش با اوکراین

دو کشتی جنگی روسیه با گذر از تنگه بسفر در حال حرکت به دریای سیاه هستند درحالیکه ۱۵ کشتی کوچکتر روس‌ها در میانه تنش با اوکراین از پیش در آب‌های جنوب این کشور حضور یافته‌اند.
حضور ناو گروه روسیه در دریای سیاه در بحبوحه تنش با اوکراین
به گزارش ایصال نیوز به نقل از رویترز، اعزام کشتی‌های مسکو به دریای سیاه با افزایش تنش‌ها با کی یف به علت استقرار نیروهای روسیه نزدیک مرز اوکراین همزمان شده است. سابقه این تنش و بحران به درگیری‌های پس از الحاق شبه جزیره کریمه در شرق اوکراین به روسیه باز می‌گردد.

در این حال رابطه مسکو با واشنگتن هم که هفته گذشته اعزام دو ناو جنگی خود به دریای سیاه را لغو کرد، به شدت دچار تنش شده است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی هفته گذشته همتای اوکراینی خود از حمایت واشنگتن از کیف در برابر مسکو تاکید کرد.

آمریکا در واکنش به تحرکات روسیه دست به تحریم روسیه زد و همچنین از اخراج دیپلمات‌های این کشور خبر داد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه عصر جمعه اعلام کرد که این کشور در واکنش به تحریم های جدید آمریکا تصمیم به اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی و قرار دادن ۸ مقام دیگر در لیست سیاه گرفت.

از سوی دیگر به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه اوکراین شنبه اعلام کرد، دیپلمات عالی‌رتبه سفارت روسیه در کی‌یف ظرف ۷۲ ساعت از تاریخ ۱۹ آوریل درخصوص بازداشت کنسول این کشور در سن‌پترزبورگ باید خاک این کشور را ترک کند.

هفته پیش سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تاکید بر تعهد این کشور به شراکت نظامی با اوکراین، گفت کی‌یف را برای دفاع از خودش در برابر مسکو تسلیح می‌کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما