plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۱۶۰۷۴

شمار کرونایی های جهان از ۱۴۰ میلیون نفر گذشت

در حالی که تلاش گسترده کشورهای جهان برای واکسیناسیون و مقابله با کرونا ادامه دارد، آمار قربانیان کرونا درجهان به سه میلیون و ۱۲ هزار و ۲۰۶ نفر رسید و آمریکا همچنان کانون شماره یک مبتلایان کرونا در جهان است.
شمار کرونایی های جهان از ۱۴۰ میلیون نفر گذشت
به گزارش ایصال نیوز، بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی تارنمای برخط «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) تا صبح شنبه 28 فرووردین، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۴۰ میلیون و ۵۳۱هزار و ۲۹۰ نفر رسیده است. بنابراین گزارش، تاکنون سه میلیون و ۱۲ هزار و ۲۰۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در جهان جان باخته اند.

این درحالی است که از این تعداد مبتلا؛ بهبودیافتگان از این ویروس نیز به بیش از ۱۱۹میلیون نفر بوده است است.

هم اکنون در آمریکا با توجه به کارزار واکسیناسیون کرونا، شمار مبتلایان به این ویروس به ۳۲میلیون و ۳۰۵هزار و ۹۱۲ نفر رسیده، ازاین تعداد نیز ۵۷۹ هزار و ۹۴۲ نفر جان باخته اند، که این کشور را به کانون شماره یک این ویروس در جهان بدل کرده است.

پس از آمریکا هند و برزیل به ترتیب با بیش از ۱۴ میلیون و ۵۰۰هزار و ۱۳ میلیون و ۸۰۰هزار مبتلا در رتبه های دوم و سوم مبتلایان به ویروس کرونا پس از آمریکا در جهان قرار گرفته اند.

گفتنی است، از لحاظ تعداد انجام واکسیناسیون در جهان از حدود هشتصد میلیون دوز واکسن انجام شده، آمریکا با حدود دویست میلیون دوز واکسن، در صدر کشورهای جهان است.

اننتهای پیام/* 
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما