plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۱۶۰۳۲

حمله به فرودگاه بین المللی اربیل و یک پایگاه نظامی ترکیه در عراق

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت عاملان حمله شناسایی و مجازات خواهند شد
منابع خبری چهارشنبه شب از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در اربیل و به صدا درآمدن صدای آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در منطقه کردستان عراق خبر دادند. همزمان یک پایگاه نیروهای ترکیه در استان نینوی عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت.
حمله به فرودگاه بین المللی اربیل و یک پایگاه نظامی ترکیه در عراق
به گزارش ایصال نیوز، منابع عراقی دیشب گزارش دادند که پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف حمله راکتی قرار گرفته است. فعالان شبکه‌های اجتماعی عراق می‌گویند که یک نظامی آمریکایی و یک پیمانکار خارجی در اثر برخورد موشک به پایگاه آمریکایی در اربیل به شدت زخمی شدند.

وزارت داخلی منطقه کردستان عراق گفته از مسئولان مربوطه خواسته در این باره تحقیق کرده و نتیجه را در اختبار اربیل قرار دهند.

استاندار اربیل نیز گفت که این حمله خسارت مادی یا انسانی نداشته است.

از سوی دیگر، هوشیار زیباری وزیر امور خارجه اسبق عراق و یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان مدعی شد که بمباران اربیل توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده‌ است.

 از سوی دیگر، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت که عاملان حمله به فرودگاه بین‌المللی اربیل مجازات خواهند شد.

«مسرور بارزانی» اظهار داشت: هر گروه مسلحی که جزو نیروی رسمی ارتش عراق نیست، باید مرزهای اقلیم کردستان را ترک کند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق همچنین حمله به پادگان نظامی ترکیه در منطقه بعشیقه استان نینوی را محکوم کرد.

همزمان با تحولات اربیل، یک منبع امنیتی در عراق از حمله راکتی به پایگاه نیروهای ترکیه در استان نینوی به مرکزیت شهر موصل خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سرباز ترکیه‌ای در اثر حمله راکتی چهارشنبه شب به پایگاه «بعشیقه» در نینوی کشته شد.

این حمله راکتی همزمان با حمله پهپادی به فرودگاه بین المللی اربیل واقع در شمال عراق صورت گرفت.

همچنین یک کاروان پشتیبانی نظامی ارتش ایالات متحده که وظیفه حمل تجهیزات جنگی را برعهده دارد، مورد هدف گروه های عراقی ناشناس قرار گرفت.

این حمله در حالی صورت گرفت که درروز چهارشنبه سه کاروان پشتیبانی در استان های ذی قار، دیوانیه و بابل مورد هدف قرار گرفتند. صابرین نیوز محل این حمله را منطقه یوسفیه در استان بغداد اعلام کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما