plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۱۵۹۴۸
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد

روش‌ جدید درمان کرونا به تایید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیاز دارد

بستری ۲۳۹ بیمار بدحال کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روش های جدید مطرح شده توسط برخی از محققان در ارتباط با درمان بیماری کووید ۱۹ به تایید این دانشگاه نیاز دارد. آمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها به شدت در حال افزایش است
روش‌ جدید درمان کرونا به تایید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیاز دارد
به گزارش ایصال نیوز، آرش نجیمی روز شنبه در گفت و گویی افزود: مطالبی درباره یک روش درمانی جدید برای بیماری کووید ۱۹ با عنوان تولید پادتن کرونا از شیر دام در شبکه های اجتماعی منتشر شد اما نتایج تایید شده آن هنوز به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارایه نشده است.

وی اظهار داشت: این طرح بعنوان یکی از پروژه های تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصویب شد و هنوز در مراحل بررسی اولیه قرار دارد و اظهار نظر قطعی درباره اثر بخشی آن به بررسی مستندات علمی نیاز دارد.

نجیمی با اشاره به اینکه مستندات علمی و نتایج این طرح باید به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارایه شود، تاکید کرد: تاکنون هیچ تاییدیه ای درباره اثربخشی نتایج این روش از طرف دانشگاه صادر نشده است.

وی با بیان اینکه انتشار چنین اخباری وقتی هنوز به تایید مراجع مربوطه نرسید به ایجاد ذهنیت نادرست در بین مردم و سست شدن آنها در رعایت شیوه نامه های بهداشتی منجر می شود، از محققان خواست تا از هرگونه اظهارنظر درباره نتایج طرح های پژوهشی تا زمانیکه به تایید نرسید، خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره اعلام تاریخ های متفاوت درباره واکسیناسیون کرونا برای مردم، گفت: چنین کاری باعث از بین رفتن اعتماد مردم می شود و نباید تاریخ قطعی برای آن اعلام کرد از طرفی نیز پس از واکسیناسیون تا ۴۵ روز ایمنی کامل در برابر کرونا ایجاد نمی شود.

نجیمی به روند رو به رشد آمار ابتلا و بستری کرونا در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: آمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها به شدت در حال افزایش است بطوریکه امروز یکهزار و ۷۳۱ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران به احتمال زیاد تا پایان هفته به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر می رسد، گفت: آستانه تحمل بیمارستان های اصفهان تا ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی است و اگر از این رقم بیشتر شود ممکن است در خدمات رسانی به بیماران با مشکل مواجه شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آستانه تحمل بیمارستان ها برای بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه (ICU) را تا ۴۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: امروز ۲۳۹ بیمار بدحال کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: امروز از ۲ هزار و ۸۹۰ تست کرونا در استان حدود ۴۰ درصد مثبت بود.

نجیمی تعداد بیماران جدید بستری شده را ۲۷۸ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از ۱۷ مورد فوتی کرونا در استان نیز ۶ نفر آنها فوت مثبت قطعی کرونا بودند.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در سامانه ماسک ۲۳ شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) و نارنجی (پرخطر) قرار گرفت.
استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما