plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۵۹۲۰
در کنگره انجمن روزنامه نگاران زن ایران

عارف: اجازه ندهیم برای اصلاح‌طلبان در خارج از این جریان تصمیم‌گیری کنند

اصلاحات بهترین استراتژی عبور کشور از مشکلات است
رئیس بنیاد امید ایرانیان، سلامت و برخورداری‌ مردم از زندگی آبرومندانه را فکری اصلاح‌طلبانه‌ خواند و گفت: اجازه ندهیم برای اصلاح‌طلبان در خارج از این جریان تصمیم‌گیری کنند و با شناخت موانع درونی، خود را مقابل فرصت‌طلبی‌ها بیمه و از خیال‌پردازی‌های «ایران ویران کن» عبور کنیم.
عارف: اجازه ندهیم برای اصلاح‌طلبان در خارج از این جریان تصمیم‌گیری کنند
به گزارش ایصال نیوز، محمدرضا عارف صبح جمعه در کنگره انجمن روزنامه نگاران زن ایران گفت: انتخابات مهم شوراهای شهر و روستا را پیش رو داریم و این اهمیت برگزاری چنین  نشست‌ها و همایش های حزبی را دو چندان می‌کند. لازم می دانم از تلاش‌های انجمن روزنامه نگاران زن در جهت تقویت و انسجام جریان اصلاحات در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ تشکر کنم. تلاش‌هایی که امروز ادامه دارد و حتی در شرایط کرونایی کنگره برگزار می‌کند.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به گرفتاری‌های ناشی از کرونا و ضرورت واکسیناسیون هرچه سریع‌تر اقشار جامعه، خاطرنشان کرد: لازم است همه دست‌اندکاران این امر با هم برای رفع این مشکل همکاری و مساعدت کنند.

عارف یادآور شد: علت اصلی حضور در این کنگره اهمیتی است که تشکل‌های بانوان برای من دارد و این را در راستای راهبرد جریان اصلاحات برای نقش آفرینی زنان در همه زمینه‌ها به‌ویژه مدیریت سطح بالا در کشور می‌دانم. بر این باورم سهم زنان در همه امور و بخش‌های کشور باید متناسب با ظرفیت آنها باشد.

وی با بیان اینکه راهبرد جریان اصلاحات برای حضور زنان در عرصه مدیریتی و تقنینی در دهه ۹۰ دست‌کم ۳۰ درصدی بود، اضافه کرد: بارها هم اعلام کردیم این کف، شروع روندی برای استفاده  از ظرفیت بانوان برای توسعه و پیشرفت کشور است.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم، گفت: روزنامه نگار و همچنین زن بودن با نگاهی به تاریخ معاصر با حق‌خواهی  و آزادی‌خواهی ایرانی عجین شده است، از این رو رسالت انجمن روزنامه‌نگاران زن نیز در همین مسیر بوده است و وظیفه مهم و سنگینی را در این مسیر به عهده دارید.

عارف، اصلاحات را عقلانی‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و بهترین استراتژی واقع بینانه برای عبور کشور از مشکلات و مصائب دانست و بیان کرد: اصلاحات مانع رسوبات ذهنی، ناکارآمدی‌ها، خیال‌اندیشی‌ها، توهم‌ها و تندروی‌ها می‌شود. اصلاحات یعنی فهم درست از مختصات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سطوح ملی و جهانی. امروز اصلاح‌طلبی به معنی تمهید و طراحی مقدماتی برای تامین منافع و مصالح ملی در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

وی،اصلاح‌طلبی را تلاش برای تغییر وضع موجود به مطلوب با محوریت منافع ملی عنوان کرد و یادآور شد: از این روز نگاه نقادانه نسبت به وضع موجود داریم و سیاست‌های کنونی در خیلی از بخش‌ها را به صواب و صلاح کشور نمی‌دانم. از طرفی نسخه‌ای خیالی، فرصت‌طلبانه بی‌محتوا و بیراهه‌های براندازی‌خواهانه را برای اصلاحات مهلک می‌دانم.

رییس بنیاد ایرانیان اظهار کرد: افراطی‌گری‌ها از سویی و ناکارآمدی‌ها و مفاسد از طرف دیگر، محصول دو رویکرد ضداصلاح‌طلبی‌ است. اصلاح‌ طلبی هرگز اپوزیسیون نیست چنانچه‌ مدافع سیاست‌های ضد منافع ملی هم نیست. اصلاح‌طلبی یعنی تدابیر و تصمیماتی که منافع ایران و ایرانی‌ها در آن لحاظ شود و جان، سلامت و معیشت مردم و برخورداری‌ آنها از زندگی آبرومندانه یک فکر اصلاح‌طلبانه‌ است.

عارف سیاست‌ورزی مبتنی بر توسعه متوازن و پایدار را از دیگر مبانی فکری اصلاح‌طلبان نامید و افزود: اصلاح‌طلبی، توجه جدی به مشکلات و مطالبات و پرداختن به مهمترین چالش‌های کشور در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی است. اشتغال و معیشت، اقتصاد، مسکن، توجه به حقوق اقوام و نگاه فرهنگی و استفاده از ظرفیت آنها به عنوان فرصت غنی فرهنگی از دیگر رویکردها اصلاح‌طلبانه است.

معاون رییس دولت اصلاحات افزود: امروز اصلاحات با هزینه‌های زیادی دست به گریبان است و موظفیم اصلاح‌طلبی‌ را تعریف، ترسیم و تفسیر کنیم و هویت خود را از دست نمی‌دهیم.

عارف گفت: بر ما فرض است اصلاح‌طلبی را از غیر آن تمیز دهیم و در زمین جناح رقیب بازی نکنیم و از ائتلاف و انسجام درون جریان اصلاحات در دهه ۹۰ دفاع کنیم و این رویه را همچنان در دهه جدید ادامه دهیم. اجازه ندهیم برای اصلاح‌طلبان در خارج از این جریان تصمیم‌گیری کنند. موانع درونی خود را شناسایی کنیم و خود را مقابل فرصت‌طلبی‌ها بیمه کنیم و از خیال‌پردازی‌هایی که زمینه را برای تفکرات «ایران ویران کن» فراهم می‌کند، عبور کنیم.

این فعال اصلاح‌طلب از عملکرد نهادهای‌ اصلاح طلب در دهه ۹۰ دفاع و تاکید کرد: قطعا ضعف‌هایی هم داشتیم که امروز می‌توانیم با تکیه بر تجارب گذشته این ضعف‌ها را به قوت تبدیل و از طرح مسائل حاشیه ای و بی‌حاصل پرهیز کنیم. 

عارف عنوان کرد: برای‌ حضور و مشارکت حداکثری مردم برنامه‌ریزی کنیم. دو انتخابات مهم شوراها و ریاست جمهوری را پیش رو داریم و استفاده از ظرفیت  شوراها را نباید دست کم بگیریم. شوراها پایه دموکراسی در کشور هستند و اصلاح‌طلبان همواره از این ظرفیت در جهت تحکیم دموکراسی در کشور استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما