plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۰
کد مطلب : ۱۵۷۸۸

فرماندار نجف‌آباد: شیوه نامه مقابله با خیز چهارم کرونا در شهرستان ابلاغ شد

وضعیت شهرستان‌های نجف‌آباد و اصفهان از دهم فروردین نارنجی شد
مهندس راعی با اعلام تمهیدات جدید مقابله با کرونا در شهرستان نجف‌آباد، تاکید کرد: اولویت خادمان مردم در این ستاد، مدیریتِ کارآمد برای مقابله با کرونا و همچنین صیانت و حفاظت از سلامتی عمومی و گسترش هدفمند چتر سلامتی فردی و همگانی در جامعه است.
فرماندار نجف‌آباد: شیوه نامه مقابله با خیز چهارم کرونا در شهرستان ابلاغ شد
به گزارش ایصال نیوز، جلسه فوریتی ستاد شهرستانی مدیریت مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا با حضور اعضاء و به ریاست مجتبی راعی معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و با حضور معاونین محترم فرماندار، بخشداران محترم بخش های تابعه شهرستان، اعضاء محترم شورای تامین، اعضاء و تعدادی از مسئولان پیشه ها واتحادیه های صنفی و ... ستاد شهرستانی مدیریت مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا برگزار گردید.

در این جلسه مهندس راعی، با تبریک روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، خبر از نارنجی شدن رنگ بندی شهرستان دادند و افزود: علی رغم همکاری موثر و قابل تقدیر همگانی، متاسفانه هنوز هم تعداد محدود از افراد جامعه مخاطرات بیماری پاندمیک کرونا را جدی نگرفته و از شیوه نامه های ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تبعیت تام نمی نمایند که این موضوع موجب افزایش آمار تست های مثبت کرونا و افراد بستری در بخش های ویژه بیمارستان شهرستان را فراهم آورده است.

رئیس محترم شورای اداری شهرستان، با ابلاغ دستورالعمل های اخذ گردیده از ستاد ملی مدیریت مقابله و پیشگیری از بیماری پاندمیک کرونا، افزود: شواهد مبین وقوع خیزچهارم ویروس کووید ۱۹ در سطح شهرستان است که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی می تواند شرایط حادتری را ایجاد نماید و بی تردید تغییر رنگ شهرستان محدودیت ها و مخاطرات خاص اجتماعی و بهداشتی را با خود به همراه دارد.

رئیس شورای اداری شهرستان در ادامه تصریح کرد: به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری، حمایت و همراهی همگانی در راستای رویکردی ثواب به منظور کنترل این بیماری امری بسیار مهم و ضروری است و اولویت خادمان مردم در این ستاد مدیریتِ کارآمد و نافع علیه بیماری کرونا و همچنین صیانت و حفاظت از سلامتی عمومی و گسترش هدفمند چتر سلامتی فردی و همگانی در جامعه است و در این راستا این ستاد از هیچ رویکردی اعراض نمی نماید و افراد قانون گریز و خاطی بدون مماشات از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اعمال قانون می شوند.

در ادامه حاضرین به تبیین دستاوردها و تمهیدات اتخاذ شده توسط سازمان های متبوع خود به منظور کاستن از میزان آثار سوء بیماری و آمار تلفات احتمالی پرداختند.

در انتهای این جلسه مقرر گردید:

1) ایستگاه های ایست و کنترل در ورودی های منتخب شهرستان با محوریت نیروی انتظامی و همکاری بسیج و پشتیبانی شهرداری ها برپا و اجرایی گردد.

۲) استفاده از مولفه های خود مراقبتی نظیر بهره مندی از ماسک، شُست و شوی مکرر دست ها با مواد میکروب زدا نظیر صابون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ... پیگیری و اقدام شود.

3) بازرسی های مرتبط با رنگ بندی نارنجی برای شهرستان توسط اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت و نیروهای بسیج و سایر دستگاه های مسئول استمرار مضاعف یابد.

4) نظر به تغییر رنگ شهرستان به رنگ نارنجی و امکان تغییر رنگ جاری به سطوح حادتر؛ ممنوعیت تردد در تفرجگاه ها، کوهستان ها، پارک ها، پاساژ ها، رستوران ها، پارک ها، مراکز تفریحی و گردشگری و سایر مراکز تجمع در روزهای 12 و 13 فروردین اجرایی می گردد و در صورت نقض دستور افراد خاطی اعمال قانون می گردند.

5) طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان اجرا و با استقرار نیروی پلیس راهور در سطح شهر و محل پایش تصویری اعمال قانون برای افراد قانون گریز صورت پذیرد.

6) کلیه نمازهای جمعه و جماعات شهرستان تا اطلاع ثانوی برگزار نمی گردد.

7) ممنوعیت بازگشایی مشاغل گروه های شغلی ۳ و ۴ با توجه به شیوه نامه های ابلاغی بر قرار می گردد.

8) ممنوعیت تردد در پارک ها و تفرجگاه های شهرستان خصوصا در روز طبیعت تا اطلاع ثانوی و برخورد قانونی با افراد قانون گریز برقرار است.

9) ممانعت از برگزاری هرگونه تجمعات، جلسات، نشست ها و ... تا اطلاع ثانوی الزامی است.

10) اطلاع رسانی محدودیت ها توسط شهرداری ها به صورت برخط و تبلیغات محیطی صورت پذیرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما