plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۱۵۷۶۰

اعلام وضعیت نارنجی کرونا برای نجف آباد و اصفهان

سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است
شهرستان‌های نجف آباد و اصفهان بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و تعداد مناطق در وضعیت پُر خطر در این استان افزایش یافت.
اعلام وضعیت نارنجی کرونا برای نجف آباد و اصفهان
به گزارش ایصال نیوز، در جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ که ظهر سه شنبه دهم فروردین در سامانه ماسک اعلام شد، شهرستان اصفهان و نجف آباد در وضعیت نارنجی و پرخطر قرار گرفتند.

در حال حاضر در استان اصفهان ۱۲ شهرستان در وضعیت زرد(خطر متوسط)، سه شهرستان در وضعیت آبی(کم خطر)، و شهرستان های اصفهان، مبارکه، لنجان، تیران و کرون و نجف آباد در وضعیت نارنجی(پرخطر) و ۲ شهرستان گلپایگان و خوانسار در وضعیت قرمز(بسیار پرخطر) قرار دارند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با توجه به روند افزایشی تعداد موارد مثبت تست‌های کرونا و بستری در بیمارستان‌ها احتمال تغییر وضعیت شهرستان هایی مانند شاهین شهر و میمه از زرد به نارنجی نیز در روزهای آینده وجود دارد.

آرش نجیمی امروز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۸۵ نفر دیگر در استان به غیر از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. وی افزود: در شبانه روز گذشته سه هزار و ۳۶۶ نمونه‌گیری از افراد مشکوک مبتلا به این بیماری در استان انجام شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ نفر از مراکز درمانی استان مرخص شدند خاطرنشان کرد: از تعداد مبتلایان جدید ۱۳۱ نفر بستری شدند و موارد بستری در بخش ICU (مراقبت‌های ویژه) ۱۱۱ نفر بود.

نجیمی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد کلی بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان ۷۷۸ نفر است. وی با اشاره به ۱۳ فوتی‌ مبتلای مشکوک و قطعی به کرونا در مدت یادشده در استان گفت: در این مدت هفت نفر به‌دلیل ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۶۴ هزار و ۹۸۴ نفر رسید و تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۲ هزار و ۴۷۸ نفر رسیده است.

شهرستان نجف آباد با ۲۸۵ کیلومتر مربع وسعت و ۳۳۰ هزار نفر جمعیت در۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما