plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۵۷۳۶
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

از ۱۹ فروردین ماه تمامی اشخاص دو ماه فرصت دارند تا املاک خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند

مالیات سنگین بر خانه‌های خالی اشخاص حقیقی و حقوقی
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از ۱۹ فروردین ماه تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دو ماه فرصت دارند تا املاک خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند. اگر این کار را انجام ندهند، واحد آنها به سامانه خانه های خالی معرفی و مشمول مالیات می شود.
از ۱۹ فروردین ماه تمامی اشخاص دو ماه فرصت دارند تا املاک خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند
به گزارش ایصال نیوز، محمود محمودزاده در گفت و گویی اظهار کرد: بهترین روش برای اینکه دستگاه‌های حقوقی و شرکتهای دولتی اقدام به نگهداری واحدهای خالی نکنند، اعمال جرایم متعلقه در ماده ۵۴ الحاقی قانون مالیاتهای مستقیم است.

در ماده ۵۴ اشاره شده که دستگاه‌ها و اشخاص حقوقی که مشمول همه دستگاه‌ها و شرکتها می شود، اجازه ندارند واحد مسکونی داشته باشد؛ زیرا واحدها برای اسکان خانوار است.

وی افزود: جرایمی که قانون برای واحدهای خالی دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقوقی در نظر گرفته، دو برابر جرایم اشخاص حقیقی است. برای افراد حقیقی اشاره شده که اگر خانه بیش از چهار ماه خالی بماند، مشمول مالیات در سال اول شش برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر ارزش اجاره است. این عدد برای اشخاص حقیقی به میزان دو برابر یعنی ۱۰۰ درصد افزایش اعمال خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از ۱۹ فروردین ماه تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دو ماه فرصت دارند تا املاک خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند. اگر این کار را انجام ندهند، واحد آنها به سامانه خانه های خالی معرفی و مشمول مالیات می شود. بنابراین برای هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی قابل توجیه نیست که واحدها را خالی بگذارد.

محمودزاده تاکید کرد: قانون مالیات بر خانه های خالی فقط مشمول افراد حقیقی و حقوقی نیست. بعضی موارد داریم که سند ۱۰۰ واحد مسکونی به نام یک شرکت معدنی است. بحث سر این است که اجرای این قانون، نگهداری این واحدها را غیرمنطقی و غیراقتصادی می کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما