plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۵۷۲

ترکیه در مسیر بحران، هر روز بدتر از دیروز

یک مظنون به جاسوسی برای امارات، در زندان ترکیه خودکشی کرد
ترکیه از سال گذشته با مشکلات اقتصادی رکودی مواجه بوده است، در عرصه سیاسی نیز با دخالت در موضوع سوریه و اشغال بخشی از خاک سوریه و درگیر شدن با عربستان بر سر ماجرای قتل فجیع قاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، اکنون حادثه کشته شدن یا خودکشی این مظنون به جاسوسی برای امارات که در بازداشت مقامات امنیتی و قضایی ترکیه بوده است، بحران دیگری را برابر مقامات ترکیه رقم زد.
ترکیه در مسیر بحران، هر روز بدتر از دیروز
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، یکی از دو فرد مظنون به جاسوسی برای امارات عربی متحده که در ترکیه زندانی بود خودکشی کرد. قبلا یک مقام رسمی ترکیه اعلام کرده بود که این دو فرد اماراتی پس از آنکه طی ماه جاری میلادی بازداشت شدند به جاسوسی برای امارات عربی متحده اعتراف کرده بودند. مقامات ترکیه اعلام کرده بودند که در حال تحقیق در مورد احتمال ارتباط حضور یکی از این افراد در ترکیه با قتل جمال قاشقچی، روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان هستند.
قبلا خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده بود  که این دو مظنون به جاسوسی روز جمعه توسط مقام‌های ترکیه‌ای و به عنوان بخشی از تحقیقات دادستانی استانبول درباره جاسوسی کشورهای حوزه خلیج فارس در ترکیه دستگیر شده‌اند.و به زمان دستگیری این افراد اشاره‌ای نشده بود.
روزنامه ینی شفق ترکیه نیز نوشت که این دو مظنون روز دوشنبه در عملیات مشترک نیروهای پلیس و سرویس اطلاعاتی کشور دستگیر شده‌اند. با این حال به نام و هویت این افراد اشاره‌ای نشده است. جمال قاشقچی ماه اکتبر گذشته پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید.
خبرگزاری ها اعلام کردند ملیت این دو مظنون جاسوسی برای امارات فلسطینی ست. 
انتهای پیام /*
۰
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما