plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
کد مطلب : ۱۵۶۹۳
معاون استاندار اصفهان خبر داد

۲۶ درصد از تست‌های کرونا در استان اصفهان مثبت است

برگزاری مراسم و تجمع در روز طبیعت ممنوع است
معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: بطور میانگین ۲۶ درصد ار تست‌های کرونا در استان مثبت است.
۲۶ درصد از تست‌های کرونا در استان اصفهان مثبت است
به گزارش ایصال نیوز، ایوب درویشی، پنجشنبه شب در جلسه ستاد مقابله با کرونا مبارکه در فرمانداری این شهرستان افزود: این آمار در مبارکه ۳۲ درصد است که همین امر موجب شده تا این شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل‌های ستاد کرونا در باره شهرهای نارنجی و قرمز، مسافرت به مبارکه ممنوع است و از ورود مسافران جدید به این شهرستان ممانعت می‌شود و مسافرانی هم که در زمان حاضر در منطقه حضور دارند ۷۲ ساعت فرصت دارند تا به شهرهای خود بازگردند.

وی با اشاره به تصمیمات گرفته شده برای کاهش روند مبتلایان به کرونا در شهرستان مبارکه افزود: اطلاع رسانی همه جانبه، هشدار و حساس کردن مردم نسبت به وضعیت جدید کرونا در دستور کار قرار دارد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان ادامه داد: نظارت بیشتری بر تجمعات، اصناف و مکان‌های شلوغ در روزهای منتهی به تعطیلات، با کمک دستگاه‌ها و مردم خواهد شد. وی هشدار داد: در صورت بی توجهی، سختگیریها در قالب برخورد قضایی و پلمپ مکان هایی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند، شدت بیشتری خواهد یافت.

درویشی اضافه کرد: در شرایط موجود، برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، ترحیم و تجمع در روز طبیعت ممنوع است و نظارت بیشتری بر آرامستان‌های شهرستان نیز انجام می‌شود.

فرماندار مبارکه هم در این جلسه با اشاره به تغییر وضعیت این شهرستان از زرد به نارنجی گفت: این وضعیت نشان دهنده ساده‌انگاری و کاهش رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی توسط مردم است و در صورت کنترل نشدن با موج سهمگین چهارم این بیماری روبرو خواهیم شد.

اصغر هدایت با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل مربوط به شهرهای نارنجی و قرمز، سفر به مبارکه ممنوع است، افزود: تیم های بازرسی و کنترلی در ورودی شهرستان تذکر لازم را به مسافران می‌دهند و از ورود مسافران جدید جلوگیری می‌کنند. وی اظهار داشت: همه دستگاه های مسوول با کمک مردم باید بر تجمع ها و مکان های شلوغ و فعالیت اصناف در روزهای باقی مانده از تعطیلات نظارت بیشتری داشته باشند و با کسانی که دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند برخورد کنند.

هدایت خاطرنشان کرد: برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، ترحیم و تجمع در روز طبیعت با توجه به شرایط موجود در این شهرستان ممنوع است و نظارت بر بر آرامستان ها نیز بیشتر می‌شود.

رییس ستاد کرونا شهرستان مبارکه افزود: افزایش تعداد تست ها، بیماریابی و رهگیری مبتلایان به شناسایی کانون های بحران در محلات و شهرهای مختلف و انجام اقدامات لازم در آن منطقه کمک می‌کند.

جلسه ستاد مقابله با کرونا مبارکه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان و دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان و اعضای ستاد مقابله با کرونا مبارکه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی در استان اصفهان، شهرستان های خوانسار که تا پیش از این در وضعیت نارنجی و مبارکه در وضعیت زرد قرار داشتند بدلیل افزایش تعداد بیماران بستری، به ترتیب در وضعیت "بسیار پرخطر" و "پرخطر" قرار گرفتند.

طبق مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است. بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و ۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر براثر این بیماری کویید - ۱۹ جان باخته اند.

شهرستان مبارکه با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما