plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۵۶۹
ترس و تردید ترامپ از عواقب تحریم نفتی ایران

آمریکا به چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران هشدار داد

آمریکا هیچ برنامه‌ای برای تمدید مهلت به خریداران نفت ایران و از جمله چین ندارد
اگر چه آمریکا اعلام کرده است، هیچ برنامه‌ای برای اعطای مهلت اضافی به کشورهای خریدار نفت ایران و از جمله چین ندارد، اما ایران هم بارها بر شکست توطئه آمریکا و ناموفق بودن تحریم نفتی ایران تأکید کرده است. وزارت امور خارجه ایران ضمن هشدار به کشورهایی که می‌خواهند در حمایت از آمریکا، نفت خود را جایگزین نفت ایران در بازار کنند، موضع حکومت‌های عربستان، امارات و بحرین را در حمایت از تحریم صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران محکوم کرد.
آمریکا به چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران هشدار داد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسپوتنیک، آمریکا روز دوشنبه به کشورهایی که از تحریم‌های خرید نفت ایران معاف شده بودند، اعلام کرد این مهلت اول ماه می به پایان می‌رسد و متخلفان جریمه خواهند شد. یک مقام مسئول دولت ترامپ اعلام کرد که آمریکا موضوع را به چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران به روشنی گفته است و چین هیچ معافیتی پس از پایان دوره معافیت‌های فعلی کسب نخواهد کرد.
این مقام امریکایی در پاسخ به سوالی درباره پایان تدریجی خرید نفت از ایران، افزود: «آنها از این موضوع اطلاع دارند. تا جایی که من اطلاع دارم، حرفی از این موضوع نیست.» بر اساس قانون تحریم‌‎ها به واردکنندگان نفت از ایران، از جمله هند و چین و ترکیه اجازه داده می‌شد، در کوتاه مدت به شکل تدریجی به خرید نفت از ایران پایان دهند. روند تدریجی پایان دادن به خرید نفت از ایران، در آغاز ماه مه به پایان می‌رسد.
این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که چین به جای ایران از سعودی و آمریکا نفت خود را تامین خواهد کرد. پس از آنکه آمریکا اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند، ایران تهدید کرده ممکن است که تنگه هرمز را ببندد. این تنگه محل عبور بخش اعظم نفت خام مورد نیاز بازارهای خاورمیانه، آسیا، اروپا و آمریکای شمالی است. روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است.
رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. مقامات بلندپایه ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات،تأکید کرده اند، در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و خط مشی سیاسی مستقل خود را ادامه می دهند. موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر سال گذشته اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت ها علیه ایران را دور بزنند، بلافاصله تحریم خواهند شد.
انتهای پیام/*
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما