plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۱۵۶۶۹

نوسانات شدید قیمت نفت با بسته شدن کانال سوئز

بسته شدن کانال سوئز به دنبال واقعه به گل نشستن یک کشتی غول پیکر کانیتنری، قیمت نفت خام را در معاملات دیشب و صبح امروز (پنجشنبه) به شدت دچار نوسان کرد.
نوسانات شدید قیمت نفت با بسته شدن کانال سوئز
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات دیشب و صبح امروز (پنجشنبه) به دنبال بسته شدن کانال سوئز ، به شدت دچار نوسانات پی در پی شد. قیمت نفت خام با انتشار این خبر بیش از ۶ درصد جهش کرد اما ساعاتی بعد با خبر باز شدن مجدد کانال بخشی از رشد خود را از دست داد.

قیمت نفت خام در معاملات صبح امروز هم ۱.۵ درصد نسبت به قیمت دیشب سقوط کرد.

کشتی باری "اور گیون " که روز چهارشنبه (4 فروردین 1400) از چین عازم شهر بندری روتردام هلند بود در کانال سوئز دچار حادثه شد و به گل نشست. وزین این کشتی غول‌پیکر( EVER GIVEN) حدود ۲۲۰ هزار تُن و طول آن ۴۰۰ متر می باشد.

کانال سوئز واقع در مصر با طول حدود ۱۹۳ کیلومتر از مسیرهای مهم آبی است که دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می کند.

بنابر این گزارش به دنبال خبر باز شدن کانال سوئز، در بازار جهانی نفت،، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام بنچ‌مارک بین‌المللی برنت تا ساعت ۸:۱۱ به وقت تهران ۱.۶۰ درصد سقوط کرد و به ۶۳.۳۸ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا نیز ۱.۸۸ درصد سقوط کرد و به ۶۰.۰۳ دلار رسید.

در همین حال وضع محدودیت‌های ترافیکی جدید در اروپا چشم‌انداز تقاضای نفت را نگران‌کننده کرده است.

تلاش‌های مصر برای باز کردن کانال سوئز که به دلیل به گل نشستن یک کشتی ترابری مسدود شده، هنوز به نتیجه نرسیده و برای سومین روز متوالی این آبراهه بین‌المللی بسته است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما