plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۵۶۶۲

واکنش پنتاگون به آزمایش موشکی کره‌شمالی

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی این اقدام کره شمالی را تهدیدآمیز خواندند
سخنگوی مرکز فرماندهی ایندوپاسیفیک وزارت دفاع آمریکا بدون اشاره به تداوم اقدامات تحریک آمیز واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ در شبه جزیره کُره، امروز به آزمایش موشکی کره‌شمالی واکنش نشان داد. کره جنوبی و ژاپن هم اعلام نگرانی کردند.
واکنش پنتاگون به آزمایش موشکی کره‌شمالی
به گزارش ایصال نیوز، آمریکا امروز پنجشنبه به آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد. بر اساس گزارش اسپوتنیک، «مایک مافکا» (Mike Kafka) سخنگوی مرکز فرماندهی ایندوپاسیفیک وزارت دفاع آمریکا بدون اشاره به تداوم اقدامات تحریک آمیز واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ در شبه جزیره کُره در این خصوص اعلام کرد: از پرتاب امروز موشک‌های کره شمالی به سوی دریای شرق (دریای ژاپن) اطلاع داریم.

سخنگوی مرکز فرماندهی ایندوپاسیفیک وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: به رصد اوضاع و تحولات ادامه داده و با شرکاء و هم پیمانانمان مان درباره این موضوع مشورت خواهیم کرد.

وی با نادیده گرفتن تهدیدات مکرر و مستقیم کشورش علیه کره شمالی اضافه کرد: این اقدام کره شمالی نشان دهنده تهدید برنامه موشکی غیرقانونی این کشور نسبت به همسایگانش و جامعه بین الملل است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیش از این گزارش دادند که دست کم دو فروند «پرتابه ناشناس» از استان جنوبی «هامگایونگ» در ساحل شرقی کره شمالی به درون آب‌های میان شبه جزیره کره و ژاپن پرتاب شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کردند که نهادهای اطلاعاتی این کشور و ایالات متحده در حال تحلیل داده‌های مربوط به این پرتاب برای دریافت اطلاعات بیشتر هستند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز برای گفتگو پیرامون این پرتاب‌های موشکی نشست اضطراری شورای امنیت ملی را برگزار می‌کند.

از سوی دیگر به گزارش الجزیره، «یوشیهیدو سوگا» نخست وزیر ژاپن نیز اعلام کرد که کره شمالی روز پنج شنبه (به وقت توکیو) دو فروند موشک بالستیک را به درون دریا و در نزدیکی ژاپن پرتاب کرده است. وی این اقدام کره شمالی را تهدیدی برای امنیت ژاپن و منطقه دانست.

این در حالیست که ۳ دور گفتگو میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ترامپ با کارشکنی‌ها و اقدامات خصمانه واشنگتن علیه پیونگ یانگ به شکست منتهی شد.
کره شمالی تا کنون چندین بار اعلام کرده است که با توجه تهدیدات آمریکا مجبور به تقویت بنیه دفاعی خود است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما