plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۵۶۱
در همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا مطرح شد

سرلشکر باقری: دشمن از تجاوز نظامی مأیوس است/ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستم

جمهوری اسلامی ایران به درخت تناوری تبدیل شده که ریشه در اعماق این سرزمین دارد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنی که از تجاوز نظامی مأیوس است، توان خود را بر فشار اقتصادی و سیاسی قرار داده و توطئه‌های مکرری را در مرزها و داخل کشور انجام داده است.
سرلشکر باقری: دشمن از تجاوز نظامی مأیوس است/ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستم
به گزارش ایصال نیوز به نقل از سپاه، سردار سرلشکر پاسدارمحمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با بیان اینکه شجره طیبه شهادت، همچنان در نیروی انتظامی جاری است، اظهار کرد: در سال رونق تولید باید به ماموریت نیروی انتظامی اشاره کنیم که بدون فعالیت آنها، امکان رونق تولید در کشور نخواهد بود، برقراری آرامش برای تمام فعالیتها ضروری است. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: سال بسیار پرتلاشی را پشت سرگذاشته و وارد سال دیگری شدیم، روشن است که نیروی انتظامی با روحیه عالی، جهادی و بسیجی با تلاش بی‌نظیر برای مقابله با اثرات سیل در بسیاری از استانهای کشور وارد شد، کاهش قابل توجهی در تلفات سوانح رانندگی رخ داد و امنیت پایدار در ایام نوروز برقرار بود که همگی نشان از تلاش نیروی انتظامی دارد.

وی تصریح کرد: حرکت رو به رشد نیروی انتظامی هیچگاه نباید دچار وقفه شود، در سال 97 نیروی انتظامی به خوبی مراسم اربعین را مدیریت و توطئه دشمن را خنثی کرد، دشمن جنایتکار و صهیونیستها اراده کرده بودند که سال 97 تابستان داغی خواهد داشت و امید داشتند کریسمس را در تهران برگزار کنند اما ملت بزرگ ایران و نیروی انتظامی توطئه های دشمن را خنثی کرد.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: البته با برخی کاستی‌ها مواجه بودیم که باید کاستی‌ها را به فرصت هر چه بیشتر تبدیل کنیم، دشمان دست بردار نیستند که هوشیاری و تلاش جهادی مستمر را می‌طلبد، تحریم‌های مکرر، اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی و لغو معافیت کشورها در خرید نفت از ایران توسط دشمن اعمال شده، دشمنی که از تجاوز نظامی مایوس است، توان خود را بر فشار اقتصادی و سیاسی قرار داده و توطئه‌های مکرری را در مرزها و داخل کشور انجام داده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به درخت تناوری تبدیل شده که ریشه در اعماق این سرزمین دارد و توطئه‌ها به وحدت بیشتر مردم و هم‌افزایی سازمان‌ها و رفع نواقص می‌انجامد و روز به روز ملت ایران از جمله نیروی انتظامی پایدارتر از گذشته ماموریت خود را انجام می‌دهد و آنکه روز به روز سست‌تر می‌شود، دشمنی‌ است که در مقابل این ملت و اراده الهی ایستاده است، هیچ فرد تحصیلکرده‌ای را در امریکا نمی‌توان پیدا کرد که از داشتن چنین رئیس‌جمهوری شرمنده نباشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح متذکر شد: ملت ما به دلیل قدم برداشتن در مسیر خاص الهی، قدرت الهی را پشت سر خود دارد و هیچ واهمه‌ای ندارد، مهم این است که در دنباله‌روی از ولایت هیچ کجی نداشته باشیم.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی در برابر توطئه‌ها گامهای موثری برداشته و توانسته با اشراف اطلاعاتی و اقدامات اثربخش در مقابله با جرایم اقتصادی به طور خاص اقدامات اساسی انجام دهد و تاثیر چشم‌گیری در امنیت و ثبات اقتصادی داشته باشد، در ستاد کل نیروهای مسلح بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی را جزو اولویتهای خود می‌دانیم و افتخار می‌کنیم که در کنار نیروی انتظامی باشیم.

همچنین به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما خواهان باز بودن این تنگه راهبردی هستیم، روزانه کالا و نفت کشورهای مختلفی همچون ایران از این تنگه عبور می‌کند و مسئولیت امنیت این تنگه برعهده نیروهای مسلح ایران است.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: مقامات ما هم این مساله را عنوان کردند که ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستم اما اگر دشمنی دشمنان زیاد شود، قادر به این کار خواهیم بود.
سرلشکر باقری توضیح داد: امروز همه کشتی‌ها و ناوهای جنگی منطقه ای و فرامنطقه ای باید پاسخگو سوالات پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز باشند و ناوهای آمریکا نیز تاکنون پاسخگوی سوالات پاسداران سپاه بوده اند و تاکنون مشکلی وجود نداشته است.
وی در خصوص آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی نیز گفت: همکاران ما پیگیر این مساله هستند و پیگیری‌ها ادامه دارد. نخست وزیر پاکستان در سفری که به ایران داشت قول داد مساله پیگیری شود و امیدوارم در آینده نزدیک نتایج آن حاصل شود.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره پیگیری دستگیری عوامل تروریستی حمله به اتوبوس کارکنان سپاه پاسداران در جاده خاش نیز اظهار داشت: تعدادی از عوامل ترویستی این حادثه دستگیر شدند و تعدادی هم به خاک کشورهای همسایه فرار کردند. آنهایی که دستگیر شدند مراحل قضایی را طی می‌کنند.
سرلشکر باقری تصریح کرد: امروز توفیق شد در جمع فرماندهان خدوم نیروی انتظامی باشیم. نیروی انتظامی در سال ۹۷ و یک ماهه اخیر سال ۹۸ تلاش پرثمری داشته و توانسته اند در مساله امنیت پایدار در کشور عملکرد خوبی داشته باشد. به عنوان مثال در برگزاری مناسب آیین اربعین، مدیریت در تعطیلات ابتدای سال، کاهش تلفات جاده‌ها، کمک به سیل زدگان و نظایر آن نیروی انتظامی توفیقات زیادی داشت.
وی افزود: نیروی انتظامی اقدامات چشمگیری در این زمینه داشته است و من از نزدیک شاهد آن بوده‌ام. همچنین اینکه در هیچ کدام از مناطق سیل زده گزارشی از سرقت و ناامنی نداشته ایم. 
سرلشکر باقری اظهار داشت: برای سال ۹۸ برنامه های اساسی و عمیقی برای نیروی انتظامی تدوین و اعتبارات لازم درنظرگرفته شده است. سال رونق تولید بدون امنیت شکل نمی‌گیرد و بخش‌های دولتی می‌توانند بدون نگرانی در ابعاد اقتصادی فعالیت کنند.
انتهای پیام /* 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما