plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۱۵۴۲۷

واکنش انصارالله به طرح آمریکا برای آتش بس در یمن

نماینده بایدن: یک طرح آتش‌بس در یمن را به حوثی‌ها دادیم
سخنگوی جنبش انصارالله طرح فرستاده آمریکا به یمن برای آتش بس در این کشور را نمایانگر دیدگاه سعودی و سازمان ملل متحد و توطئه ای علیه یمن در یکی از خطرناکترین مراحلش دانست.
واکنش انصارالله به طرح آمریکا برای آتش بس در یمن
به گزارش ایصال نیوز، محمد عبدالسلام در گفت وگو با شبکه المسیره افزود: در طرح آمریکا سخنی از پایان محاصره و آتش بس گفته نشده بلکه به گونه ای طراحی شده که به شکلی حیله گرانه باعث استمرار محاصره یمن خواهد شد.

وی ادامه داد از مهمترین مفاد این طرح، تعیین کریدور پروازهای فرودگاه صنعا و صدور مجوز آن توسط ائتلاف متجاوز و عدم صدور گذرنامه از صنعا است.

عبدالسلام یادآور شد، در صورتیکه آمریکا برای توقف تجاوز و محاصره یمن جدی بود، آتش بس و پایان محاصره را به صورت جدی اعلام می کرد که در این صورت ما از طرحش استقبال می کردیم.

وی خاطر نشان کرد: دشمن آنچه را که با جنگ و ویرانی به دست نیاورده، با گفت وگو نیز نمی تواند حاصل کند، تجاوز و محاصره در شش سال گذشته حتی یک روز متوقف نشده پس منظور آمریکا از مطرح کردن موضوع آتش بس و پایان محاصره چیست؟

عبدالسلام ادامه داد: آمریکاییها با ارائه همان شروط سعودی به عنوان پیشنهاد آتش بس، مجددا ثابت کردند که صریحا پشتیبان تجاوز و محاصره هستند.

وی یادآور شد: هیچ تلاش واقعی برای پایان جنگ و رفع محاصره مشاهده نمی شود لذا هر آنچه می گویند تلاشی برای تحقق اهدافشان از طریق گفت و گو است که تاکنون با جنگ و محاصره نتوانستند آن را محقق کنند.

عبدالسلام با انتقاد از سخنان فرستاده آمریکا درباره رسیدن کمکهای انسان دوستانه به یمن افزود: تجار یمنی با پول خود نفت می خرند و با دریافت مجوز سازمان ملل متحد آن را با نفتکش به طرف کشور هدایت می کنند اما ائتلاف متجاوز مانع رسیدن آن می شود.
وی ادامه داد: ما برای رسیدن کمکهای انسان دوستانه به مردم، تمام شروط را پذیرفتیم اما وقتی دیدند بهانه ای برای ادامه محاصره ندارند، شایعه کردند که این کمکها به افراد مستحق نمی رسد.

عبدالسلام گفت: ما درخواست کردیم درآمدها و پرداخت حقوق کارمندان، یکسان سازی شود اما آنان مخالفت کردند به این دلیل که می خواهند درآمدها به حسابهای خاصشان حواله شود و در اختیار خودشان باشد.

*آمریکا پیشنهاد طرح آتش بس همه جانبه را به حوثی‌ها داده است
از سوی دیگر، «لیندر کینگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن گفت طرح توقف جنگ در یمن از چند روز پیش به جنبش انصارالله ارائه شده است و ما آنها را تشویق می‌کنیم این طرح را بپذیرند.

وی افزود زمان آن فرا رسیده است تا به راه حل سیاسی برای بحران یمن دست یابیم. وی ادامه داد ایالات متحده حمایت مالی از کمکهای بشردوستانه به شمال یمن را از سرگرفته است.

نماینده آمریکا در امور یمن اظهار داشت ما با نماینده سازمان ملل، عمان، عربستان و طرفهای منطقه ای دیگر برای آتش بس فراگیر در یمن به توافق رسیده ایم. وی افزود به محض اینکه حوثی ها آمادگی خود را برای مذاکرات اعلام کنند، به منطقه باز خواهم گشت.

همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی عمیق درباره تشدید درگیری‌های یمن در استان مأرب و دیگر مناطق این کشور، خواستار توقف هر چه سریعتر این درگیری‌ها و ازسرگیری مذاکرات میان طرف‌های یمنی شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما