plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۱۵۳۶۹
در پیامی به جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور

سرلشکر باقری: راهیان نور قادر به تأمین محتوای اخلاقی و معنوی گفتمان گام دوم انقلاب است

روز ملی راهیان نور، موهبت الهی و جهاد فرهنگی است
سرلشکر باقری در پیامی ، روز ملی راهیان نور را موهبت الهی برگرفته از فکر، اندیشه و مکتب شهدا دانست و نوشت: روز ملی راهیان نور در واقع روز ملی تکریم شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و مردم سربلند ایران اسلامی و خانواده‌های آنان است و به یک معنا روز ملی تعظیم شعائر و ارزش‌های ناب فرهنگ دفاع مقدس است.
سرلشکر باقری: راهیان نور قادر به تأمین محتوای اخلاقی و معنوی گفتمان گام دوم انقلاب است
به گزارش ایصال نیوز از سپاه، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با صدور پیامی به جشنواره ملی «ره‌آورد سرزمین نور» که امروز (چهارشنبه) در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، روز ملی گرامیداشت راهیان نور را یوم‌الله ترویج فرهنگ ایستادگی و دفاع از مظلوم و تقابل با گفتمان استکبار جهانی دانست.

متن پیام مذکور به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَ نُرِیدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ استُضعِفُوا فِی الاَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِـمهً وَ نَجعَلَهُمُ الوَارِثِینَ

سلام و درود به قطب عالم امکان حضرت بقیه‌الله الاعظم و نائب برحقش، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی و تبریک به مناسبت بعثت دوردانه هستی نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم.

خداوند سبحان را شاکریم که بیش از چهار دهه حیات معنوی در فضای معطر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و درک محضر امامین انقلاب را به ما عطا فرمود و سجده شکر به جای می‌آوریم که توفیق سربلندی در جهاد اصغر هشت‌ساله دفاع مقدس را به ما ارزانی داشت.

در آستانه ورود به قرن پانزدهم هجری شمسی امید آن داریم که تحت زعامت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) میزبان چهاردهمین ماه آسمان عصمت و طهارت حضرت مهدی (عج) باشیم و چشمان منتظر، تحقق وعده الهی در ایجاد جامعه‌ آرمانی تمدن اسلامی و تشکیل حکومت عدل مهدوی را نظاره‌گر باشند.

بیستم اسفند و روز ملی راهیان نور را به‌عنوان یک موهبت الهی که برگرفته از فکر، اندیشه، مکتب شهدا و مدافعان حریم انسانیت و رشد و تعالی بشریت است، یک جهاد فرهنگی در جامعه آرمانی مهدوی برای فراهم کردن بستر رفتار و زیست مؤمنانه می‌دانم.

روز ملی راهیان نور در واقع روز ملی تکریم شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و مردم سربلند ایران اسلامی و خانواده‌های آنان است و به یک معنا روز ملی تعظیم شعائر و ارزش‌های ناب فرهنگ دفاع مقدس است.

این روز، یوم‌الله ترویج فرهنگ ایستادگی و دفاع از مظلوم و تقابل با گفتمان استکبار جهانی و جهاد مستمر کبیر در «نه» به شیطان بزرگ است؛ بنابراین برای تحقق و تکامل این فرهنگ تعالی‌بخش و پرکردن خلأ فرهنگی انحطاط اخلاقی و اجتماعی پیش روی جهان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های تولید، محتوای، فرهنگ مقاومت، جهاد، ایثار و شهادت هستیم، زیرا تقویت و حمایت از این فرهنگ بهترین راه هموارسازی حرکت به‌سوی تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است.

راهیان نور به‌عنوان یک فناوری نوین در استخراج گنجینه عظیم و غنی دفاع مقدس قادر به تأمین محتوای اخلاقی و معنوی گفتمان گام دوم انقلاب در میان جوانان و نسل‌های آینده این کشور به شمار می‌رود.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران، فرماندهان قرارگاه‌های لشکری وکشوری، وزارتخانه‌ها و سازمان ها، نخبگان و نهاد‌های مردمی راهیان نور به ویژه برگزارکنندگان جشنواره ارزشمند ره‌آورد سرزمین نور که امروز اختتامیه هفدهم خود را با افتخار پشت سر می‌گذارد از فرماندهان، مسئولان و مدیران نیرو‌های مسلح انتظار دارم با حمایت، پشتیبانی و مساعدت همه‌جانبه از این حرکت تأثیرگذار مثبت فرهنگی و حفظ آثار ملموس و ناملموس میراث دفاع مقدس به اعتلای راهیان نور در ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت اهتمام ورزند.

توسعه اعزام زائران راهیان نور، تقویت روایتگری، تربیت عالمانه خادمین شهدا، توجه به امنیت و ایمنی و تجهیز و توسعه زیرساخت‌های یادمان‌های دفاع مقدس را از مهم‌ترین راهبرد‌های این گردشگری تعالی‌بخش دانسته و برآن تأکید دارم.

رئیس ستاد کل نیـرو‌های مسلح
سرلشـکر پاسـدار محمـد باقـری»

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما